zaterdag 28 november 2015

Hopi awa swa!!

Verhaal van Thijs:
De dag begon nog met een zonnig zonnetje, het leek alsof alles hetzelfde was. Maar schijn bedriegt! Om ongeveer 7 uur begon het een beetje te regenen. Al gauw werd het een hevige bui. Het water stroomde  naar de rooi. Het was heel speciaal want het was erg heftig en er kwam veel grond en vieze dingen mee. Al gauw om ongeveer 11 uur
stroomde de rooi over.
Dat was wel eens eerder gebeurd, maar nog nooit zo heftig. Toen we voor de honderste keer op de porch naar de regen gingen kijken kwamen papa en ik op het idee om te gaan surfen op de asfaltweg. Dat is normaal een heel dom idee, maar waarom zouden we het niet doen? Het water stroomde daar echt hevig over de straten en er was een hele golf ontstaan. Maar dat kwam omdat er een soort zandbank van grond en zand was ontstaan. daar kan je niet echt op gaan surfen.




Dus eerst probeerde ik het op mijn buik, dat was heel leuk, maar ik dreef toen wel snel weg. Ik dreef zo naar de baai toe. dat was niet de bedoeling. Dus ging ik staan maar het leek wel alsof mijn voeten onder mijn benen weggeschopt werden. Maar wie is sterker? Thijs of het water? Natuurlijk Thijs, dus ik ging snel naar papa toe. Die stond met een natte broek en roze paraplu natuurlijk weer foto's te maken, waarom niet? Thijs kwam op het idee om achter de auto te gaan liggen.


Er stonden geparkeerde auto's die bijna volliepen en daar achter waren golven ontstaan. En natuurlijk probeerde ik daarachter te gaan liggen. Toen maakte ik een fout.... Ik kwam met mijn knie op het asfalt terwijl ik snel verder werd gesleurd.   Ik stond snel op en rende naar papa. Mijn knie begon te prikken en thuis keek ik er eens goed naar, er was een heel gat. Nu, in de avond, heb ik verband om mijn knie en een pleister op mijn andere voet, waar een snee zit.


Papa had de foto's op FB gezet en die werden geliked en door andere mensen overgenomen en gedeeld. Dat was heel leuk, ook een journalist nam ze over en toen werden ze daar meer dan tweehonderd keer geliked en wel 30 keer gedeeld. de mensen vonden het jongetje van Bluebay wel leuk en het was dus de pijn wel waard.

Ik zou het een volgende keer wel weer willen doen, maar dan zonder dat mijn knie open gaat.

Geen opmerkingen: