woensdag 4 november 2015

impulsief

Dat heb ik nu zelden, impulsieve buien. Maar vandaag was zo'n bijzonder moment.
Thijs had een feestje bij de Movies, een klasgenootje vierde daar haar verjaardag. Dus hij moest er aan het eind van de middag gebracht worden. Wat Ellen tot de vraag bracht: Kan ik dan ook niet...?
Ach ja, waarom ook niet?
Dus ik heb Ard ge-sms-d. Of hij het eten zou kunnen klaarmaken. Ergens, begin van de avond. Dat was oké.
Ellen wilde het liefst naar de film van Sinterklaas. Kan nog net, als je 14 bent...
Ik had haar wel voorbereid op de mogelijkheid dat het vol zou zitten. Vandaag was het 2 kaartjes voor de prijs van 1. En de tijd, kwart voor 5, leek me wel aantrekkelijk.
We lieten Thijs achter bij het jarige vriendinnetje, onze film begon iets eerder. Komen we de zaal binnen: niemand, echt niemand! Wat een lol.
Iets na ons kwamen nog een moeder met een meisje. Zo hebben we daar gezellig gezeten. Leuke film, de club van Sinterklaas en de verdwenen schoentjes. Komen we tenminste een beetje in de Sinterklaas-stemming.
De film was iets na 6 uur afgelopen. Toen moesten we nog tot half 8 wachten op Thijs. Peter Pan duurde wat langer. Zitten we in de hal te wachten, zegt de moeder van het jarige meisje tegen Ellen: Of wil je ook de film zien? Want ik heb nog een kaartje over...
En zo heeft Ellen 2 films zitten kijken. Dat is nog eens waar voor je geld.
Ik vond dat ze een uitje wel verdiend had. Want, volgende week bij het rapport, krijgt ze haar voorlopig schooladvies mee. En dat is: VSBO. Ze is zo gelukkig! Het gaat ook steeds beter. Voor rekenen krijgt ze steeds hogere cijfers. Ze ploetert zich moedig door het Papiaments heen. Voor Spaans had ze vandaag een 8 gekregen.
Dus daarom die impulsieve bui van mij. Ach, het kwam allemaal mooi uit.

Geen opmerkingen: