dinsdag 13 augustus 2013

Aqualectra

Vanmorgen had ik uitgetrokken voor Aqualectra. Want ze kwamen maar steeds niet om de boel om te zetten. Ik wist ook niet precies wat ik moest verwachten. In elk geval een meter voor ons huis en voor het appartement. Alle papieren mee en gaan met die banaan.
Je krijgt bij binnenkomst, uiteraard, een nummertje. Een heel vriendelijke, behulpzame bewaker hielp mij om het juiste nummertje te trekken. Voor bij de informatiebalie.
Het duurde wel even, maar daar was ik op voorbereid: ik had mijn boek meegenomen.
Toen ik aan de beurt was heb ik de map met papieren door het luik geschoven. De mevrouw begreep ook niet meteen wat er aan de hand was. Ik denk dat ze wel 20 minuten bezig is geweest met uit te zoeken op de computer waar het probleem zat. Uiteindelijk zei ze dat we nog borg moesten betalen. Wij waren in de veronderstelling dat Ard vorig jaar alles betaald had: 700 gulden, leek me best een heel bedrag. En ook bij het begin van de bouw hadden we al dik 600 gulden betaald: voor de bouwstroom aansluiting. Maar nee, er stond nog een bedrag open van 625 gulden. Dat heet dan borg voor de meter. Slaat nergens op, want die borg krijg je nooit meer terug. Oké, betalen dan maar. Want ook hier geldt: je kunt nergens anders heen, dus ze kunnen alles vragen wat ze willen hebben. Overigens was het best een vriendelijke mevrouw en om te betalen werd ik er netjes even tussen gewerkt bij de cashier.

Nu zullen ze wel binnen afzienbare tijd komen om het bouwstroombord weg te halen en de nieuwe meters te plaatsen. De stoppenkasten zitten er al, alleen zit er nog plastic omheen. In elk geval hoeft het geen jaar te duren, want ze vond het heel raar dat we een jaar gewacht hadden om te komen, hiervoor. Tja, stroom hebben we toch wel. Waar zou je dan haast voor maken?

Thijs en Ellen zijn vanmiddag naar het strand geweest met de logé van Herman en Anja. Heel gezellig.
En ik ben vanavond naar mijn eerste les Papiaments geweest. De eerst les na Annemarie dan.

Wel weer leuk om les te hebben! Nu nog even de woordjes leren. Ik ken het meeste wel, maar het is wel goed om het even flink erin te stampen. Morgen gelijk aan het oefenen op mijn patiënten...

Geen opmerkingen: