zondag 23 augustus 2015

Feest aan alle kanten!

Het leek het hele weekend wel feest! Vrijdagmiddag hadden we eerst een 'house-warming' bij Fokko. Hij woont sinds kort definitief op Curaçao en heeft eigen woonruimte. Tijd dus voor een feestje. Erg gezellig, ook doordat we mensen tegenkwamen waarmee we weer connecties van vroeger hadden.
Daarna gingen we met de dominee eten. Helaas vertrekt domi Anne morgen weer naar Nederland. We hebben de afgelopen weken erg genoten van zijn preken en zijn aandacht voor heel de gemeente. Masha, masha, masha, masha danki, zoals Hellen schreef op facebook!

Toen was het zaterdag en vierden we 's avonds de verjaardag van Anja. Tot hun ergernis mochten onze kinderen niet mee. Van Herman en Anja had het wel gemogen, maar ik vond dat het dan veel te laat zou worden of wij moesten al weer vroeg naar huis gaan. Dus bleven ze thuis met wat lekkers...
En hadden wij een heel gezellige avond op Santa Catharina. Natuurlijk had ik al lang hun nieuwe huis gezien, want ook bij hun was er een 'house-warming'. Ze hebben een zee van ruimte om hun huis heen en aangezien we hier alle feestjes buiten doen, was er plaats genoeg voor iedereen.

Tja, en toen was het dan vandaag mijn verjaardag. Ter verhoging van de feestvreugde begon de kerkdienst vandaag pas om half 10. En hoefde ik niet te beamen. Ik had lichtelijk een hint gegeven dat ik wel zin had in thee op bed. Ard vindt het maar niks, kruimels in je bed. Maar ik vind het heerlijk. Niet die kruimels in bed, maar wel lekker genieten van een rustige start.
En zo kreeg ik dan vanmorgen van Ellen mijn ontbijt op bed: thee, juice, twee geroosterde boterhammetjes. En de deur dicht! Kon ik op m'n tablet alle berichtjes lezen die er al op facebook stonden, mails lezen, heel relaxed.
Na kerktijd gingen er nog wat mensen mee naar huis, waar we verder gingen met feestvieren.
O ja, en toen had ik nog niet eens verteld wat ik voor leuks gekregen had: een flesje met een heerlijk geurtje, een boekje met recepten met koffie en een druif. Er werd Ard gegarandeerd dat hij over een jaar al vruchten heeft. We zullen zien. Van de week even in de grond zetten en flink water geven.
Verder kregen Ellen en ik een envelop waarmee we samen iets leuks mogen doen. We keken elkaar aan, dat komt wel goed met ons!
Dan nog een stapel Eva's. Toch jammer dat ik nu niet meer op Damacor zit, waar het vaak zo rustig is dat ik wel een boekje kan lezen. Nu race ik weer rond op Groot Davelaar. Scheelt wel een ritje rijden om 11 uur in de ochtend, dat dan weer wel.
En een tas met Dove-producten, wat een verrassing uit Nederland! Precies wat ik heel goed kon gebruiken.
Met bonnen van de Bruna, dat wordt nog een middagje snuffelen bij één van onze favoriete winkels in Zuikertuintje. Dankjewel, Encelia-dames :)
Tot slot nog het één en ander aan feest-eten: flesje wijn, zakken chips, flessen fris.
Oftewel, het was echt feest.
We hebben met elkaar een grote pas kippensoep soldaat gemaakt, stokbroodje erbij. Jammer genoeg was er geen huzarensalade meer op het eiland, dus de kip-kerrie-salade ging niet door. Maar dat mocht de pret niet drukken.


Toen de visite weer weg was en Ard met Ellen en Thijs en onze gasten naar de baai was, ben ik in de hangmat gedoken. Even lekker lezen en hangen...

Oftewel, heerlijk om op zondag jarig te zijn!

Dan nog een foto van een activiteit van gister: uitkoken van een warawarakop die we laatst gevonden hadden:

Geen opmerkingen: