vrijdag 10 juni 2016

Ritueel

Vanmiddag ben ik met Thijs bezig geweest om zijn spullen uit te zoeken. Veertien kilo in de koffer, dat viel dus reuze mee. Kan nog wel wat bij.
Alle schoolspullen van het hele jaar hebben we opgeruimd. Hij heeft het zelf uitgezocht, dus ik hoop dat er niet te veel weg is gegaan. Hoesjes en mapjes, stickers en een Donald Duck gaan maandag mee naar school, daar gaat hij vriendjes blij mee maken.
Er lagen ook nog twee polo's van vorig jaar, te klein en niet de juiste kleur. Thijs vroeg of hij die mocht verbranden. Vond ik geen goed idee.

Arjan, aangestoken door de opruimwoede, was ook druk bezig met uitzoeken. Ik dacht dat het van dit jaar was, maar later hoorde ik dat hij ook nog toetsen van drie jaar geleden had. De stapel 'weggooizooi' was vrij hoog. Arjan vroeg toen of hij het 'ritueel' mocht verbranden.
'Ja, ja, ja' stond Thijs erbij te juichen. Toen ging ik overstag. En zo hebben ze even lekker fikkie gestookt met papieren en vervolgens met de polo's. Nou, daar komt een flinke rookwolk vanaf! Kun je best rooksignalen mee afgeven. Gelukkig is de security niet gealarmeerd... Ellen heeft het geheel gefilmd.
Uiteraard hebben de jongens netjes de resten van het vuur met water gedoofd. Zo is Arjan dan ook wel weer.



Geen opmerkingen: