woensdag 2 september 2015

Cappuccino, niet helemaal frozen....

Laatst stond er een leuk stukje op facebook: hoe je frozen cappuccino maakt.
Nu zijn we hier dol op frozen cappuccino, dus dat was iets om uit te proberen. Het was een beetje zoeken naar de juiste verhoudingen, maar inmiddels kan ik het heel aardig en smullen we er van. Behalve Ellen, want die lust het niet.
5 schepjes koffie, 2 cups kokend water, suiker erbij en laten afkoelen

dan een uurtje in de vriezer, zodat het lekker koud is, dan doe ik er geen ijsblokjes meer in

scheut melk erbij

de blender aan

op hoge snelheid, zodat het lekker gaat schuimen, jammie....

in een beker gieten en een beetje cacao erop doen


Thijs heeft een grote beker gepakt, zo lekker vindt hij het

Regelmatig trakteren we onszelf, zo aan het eind van de middag, op zo'n lekker bakkie!
Dat hebben we best wel verdiend, vinden we. Want er wordt hier heel hard gewerkt, 's middags. Vanmiddag was Ellen naar tante Anja, voor bijles. En Thijs moest nog zijn taal afmaken. Hij krijgt vrijdags het huiswerk op voor de hele week. Dat is dan een heel rijtje. Ik denk dat het de bedoeling is dat ze leren plannen. Dat komt wel goed, als ik maar kan plannen... Thijs zou het liefst tot woensdag wachten en dan alles gaan maken/leren. Aangezien ik wel kan zien dat dat nooit in één middag goed komt, beginnen we de strijd al vrijdagsmiddags. Het kwartje zal wel een keer vallen, neem ik aan. Dat hij inziet dat mijn strategie nog zo gek niet is.
In elk geval zei hij vanavond aan tafel al heel trots dat hij alles gedaan heeft voor morgen. Waarop ik hem vroeg: En, hoe voelt dat?
Hij grijnsde breeduit en zei: Heel goed!
Kijk, dat is al een goed begin. Zo doorgaan.

Vanmorgen las ik dat mijn zusjes Bernadette en Ingeborg een ticket geboekt hebben voor Curaçao. Yeah!! Het is nog heel lang wachten, ze komen pas in maart. Maar dan hebben we tenminste ook nog heel lang voorpret. Kan ik alvast bedenken wat we in elk geval moeten gaan doen. Heel veel bijkletsen, dat in de eerste plaats. Shete Boka, het mooiste plekje van Curaçao. Een wandeling van Boka Sami naar Vaerssenbaai. Fort Nassau. Fort Beekenburg met het Quarantainegebouw. De Handelskade.

Geen opmerkingen: