dinsdag 12 november 2013

Het belangrijkste...

Vanmorgen gingen Rianne en ik al om 10 over 9 op pad. Ik had, weer..., een afspraak bij de tandarts. Een mooie gelegenheid om Rianne het nieuwe computersysteem te laten zien. We vielen met onze neus in de boter: er was net een groep aan het skypen met een schrijfster in Nederland. In het kader van onze kinderboekenweek. Het beeld was superscherp! We konden achter in het lokaal alles lezen op het scherm. Trouwens, het was ook erg leuk om te horen wat de kinderen vroegen. Morgen is Thijs zijn klas aan de beurt, ik ben benieuwd naar zijn verhalen.
Rianne bleef daar even kijken, ik ging naar mijn leuke afspraak. Maar niet heus. Ze gaf me wel gelijk een verdoving, maar dan nog is het een vervelende klus. In elk geval heb ik nu mijn mond weer gevuld. Kan er weer een poosje tegen...

We wilden nog even naar de Handelskade, maar de tijd was erg kort. Daarom zijn we bij de Mac gaan zitten, tegenover de Albert Schweitzer. Met een kop cappuccino, jammer genoeg hadden ze geen frozen. Met een scheve mond (ik voelde me net tante Zus, dit voor de familie-insiders) zat ik daar te drinken. Ergens in je achterhoofd blijft de angst dat het niet goed komt en je mond zo blijft staan.
Wees gerustgesteld, het is weer normaal.

Om kwart over 12 kwam Thijs er aan. Rap naar Ellen. Daar heeft Rianne de school bewonderd die er zo mooi geverfd uitziet!
Om vervolgens door te gaan naar de AH. Alwaar ze niet hadden wat we zochten. We hebben er wel even een broodje gegeten. Rianne en Thijs hadden een pastechi, echt Curaçaos. Had Rianne nog nooit gehad, ja, dat kan natuurlijk niet.

Daarna naar de bieb. Ellen en Thijs hadden heel snel nieuwe boeken uitgezocht. Jammer genoeg stond er niets van Ted van Lieshout, want daar gaat Thijs zijn klas morgen mee skypen.
Na de bieb zijn we naar de Handelskade gelopen: toch nog even wat lekkers eten. Wij een brownie, heerlijk as ever, en Ellen en Thijs een fruit-punch. Ook lekker.
We hebben nog uitgekeken naar de jongens, maar die kwamen niet langs. Ik geloof dat de brug in onderhoud is, dat zal nog wel even snel moeten voor maandag. Allen boten voeren vrolijk heen en weer. En de ferry's dus ook. Ergens hebben we Arjan wel gemist, hij was al thuis toen wij thuiskwamen. Want de terugweg zat ook niet echt mee, omdat de Juliana brug (de hoge brug) maar 2 rijbanen heeft. Vooral de richting Punda-Otrobanda staat overdag stil... dus hebben wij de route via Emmastad en de Schottegatweg noord genomen.

Vanavond hadden we nog gesprekken op de school van Theo en Arjan. Alleen de juf van Spaans is lichtelijk teleurgesteld in Arjan, voor de rest is iedereen goed te spreken. Veel Spaanse boekjes lezen en oefenen en Spaanse televisie kijken. Ja juf. Het is ook de enige onvoldoende van hem...

En toen, als kers op de taart, had ik nog Papiamentu. Al met al een volle dag.
Maar in elk geval heeft Rianne het belangrijkste meegemaakt: de Handelskade (met zo'n lekkere brownie). Al hoe wel ze zelf vond dat wij het belangrijkste zijn van Curaçao. Bedankt, Rianne!!!

Geen opmerkingen: