donderdag 11 september 2014

Heerlijk...

Vandaag had ik een heerlijke hartige taart gemaakt. Broccoli-tonijn. In eerste instantie was Thijs heel enthousiast, toen ik het vertelde. Alleen toen hij zag hoe ik het klaarmaakte werd hij aanmerkelijk minder enthousiast. Wat hij zich er nu precies van voorgesteld had weet ik niet, maar dit niet, dat was wel duidelijk. Ook Arjan was niet zo blij, hij houdt niet van tonijn. Dus de volgende keer moeten we het iets anders doen. De rest van de familie heeft heerlijk zitten eten. Het recept komt van de site van Allerhande. Ideaal, zo'n site.
Het was natuurlijk spannend of ze alle ingrediënten in de winkel zouden hebben. In de eerste plaats broccoli. Dat was er. Toen tomaatjes, helaas, die niet. Van de week stond het schap weer vol, nu niks meer. Zul je altijd zien. Op het juiste moment kreeg ik een helder idee: tomatenblokjes uit blik. Nee, zei Ellen, dat is veel te duur. Ha, juist niet, je snapt niet hoe het kan, maar uit blik is stukken goedkoper. En het was lekker! Een prima alternatief.

Hadden we met elkaar anderhalve taart op zitten eten, ging Theo een uurtje later alsnog een stapel boterhammen staan smeren. Niet te geloven, wat een vuilnisvat. En morgenochtend gaat-ie gewoon weer verder.
Over Theo gesproken, hij mag komende week voor de eerste testen voor de politie-opleiding. Ze hebben (voor heel wat vacatures) 6000 aanmeldingen gehad. Je krijgt haast het idee dat het halve eiland gesolliciteerd heeft. In elk geval heeft Theo de eerste selectie doorstaan. Nu voor de fysieke en motorische vaardigheden. En dan verder. Hij heeft er heel veel zin in. Het klinkt ook wel spannend: voor de tweede dag staat er een hoogtevrees test op de planning. Wordt vervolgd.

1 opmerking:

Stijnie zei

Ha Theo, Veel succes volgende week!
Ik denk dat het gaat lukken!
We volgen je :)!