zondag 24 november 2013

Feest

Wat ben ik blij dat we dat vandaag boven ons verhaal kunnen zetten: Feest! Een heel andere zondag dan vorige week.
Vanmorgen zijn we eerst naar onze eigen dienst gegaan. Aangezien we daar ook onze bezigheden hadden. De beamer moest bediend, bijvoorbeeld. Ard was OvD en Theo moest het geluid doen. Hij heeft Arjan een beetje ingewijd in de techniek. Lijkt me dat die daarvoor niet zo heel veel tijd nodig heeft, techniek is echt zijn ding.
Wat ze dan uitvoeren, met z'n tweeën achter in de kerk, daar heb ik geen zicht op. Maar het geluid was prima!


Onze dienst was op tijd afgelopen. Dat moest ook wel, want de Papiamentstalige gemeente wilde graag het één en ander voorbereiden. Onder andere stoelen erbij zetten. Want het werd vol! Gelukkig had iedereen een zitplaats. Ach, en op de brandveiligheid hoeven we hier minder te letten. De shutters staan helemaal open langs de zijkanten van de kerk.
De dienst was echt heel bijzonder! Het was een groot feest.
 


 



Dominee Afinus de Vries leidde de dienst. Dat ging prima, ook na zoveel jaar weer in Nederland, in het Papiamentu. Knap hoor!
Dan merk ik ook dat mijn cursus Papiamentu vruchten afwerpt, want ik kon het vrij gemakkelijk volgen. Alleen, zoals Theo ook zei naderhand, kun je het nog moeilijk samenvatten. In elk geval was het een mooie preek, speciaal voor deze gelegenheid.
Daarna spraken er nog een stuk of wat mensen die betrokken waren bij de studie van Rudsel of betrokken zijn bij de IRK (Iglesia Reformá Kórsou).
Uiteindelijk was het na 1 uur dat de dienst afgelopen was. De kinderen waren iets minder vrolijk, wij waren dan ook al vanaf een uur of 8 in de kerk. Gelukkig waren er genoeg hapjes en drankjes. Konden we ook nog even met verschillende mensen bijpraten.

Vanmiddag was het dan wel heel erg lekker om een poosje aan het strand te liggen. Al moest ik wel steeds terugdenken aan vorige week. Het zal nog even duren voordat die herinneringen weggezakt zijn, ondanks dat het zwembad er nu leeg bij ligt.
Elke keer zijn er dan mensen van Blue Bay die even komen vragen hoe het gaat. Goed om dat meeleven te merken!

Geen opmerkingen: