donderdag 14 november 2013

Vette vangst

Na een dag vol met van alles en nog wat, ging Ard vanmiddag naar de Blauwe Kamer. Dominee Arjen van der Scheer en zijn vrouw Thea gingen mee. Ellen besloot op het laatste moment ook om mee te gaan. Eind van de middag is het mooist om daar te zijn. Dan schijnt de zon net in de grot.
Bijkomend voordeel is dat dan ook de lionfishes te voorschijn komen. Ard had dan ook zijn sling meegenomen. Niet voor niets, want hij heeft er 4 gevangen, flinke! De grootste was 800 gram (en een beetje), één van 600, één van 300 en nog een kleintje.
Om 7 uur waren ze thuis. Toen had ik het eten klaar: rijst met kip-kerrie. Iedereen heeft gesmuld.
Daarna zijn de vissen van hun giftige uitsteeksels ontdaan. Het gaat steeds sneller... alleen heeft de schaar het niet overleefd. Wel balen, want het was een goeie schaar.

beetje dwars maar te leuk om te deleten....

nog allemaal met versiering en gifstekels...


Leuk is dat om mensen te spreken die zelf ook jaren in de tropen hebben gewoond. Zij in Irian, in een kampong. Dat is nog een tikkeltje avontuurlijker dan wij hier op onze redelijk geciviliseerde rots... Maar toch, een hoop herkenning.

Verder ben ik vanmorgen even Otrobanda in geweest. Een huis inspecteren voor een toekomstige stagiair. Handig dat je tegenwoordig met google maps zomaar een route kunt plannen. En als je dan langs een andere weg wilt gaan, dan kun je de route er zo heentrekken. Super. Jammer genoeg heb ik geen printer, dus ik heb de route dan maar even opgeschreven, althans, het stukje dat ik nog niet kende. Reed ik eerst  nog verkeerd, maar ik had het gevonden. En dat in die wirwar van straatjes en steegjes daar!
Vervolgens was ik te vroeg bij school, altijd lastig inschatten.
Gelukkig was Thijs toch vroeg uit, die juf kan altijd snel. Toen Ellen opgepikt, die was ook snel. Daarna Theo. En tóen door naar Zuikertuintje, voor het beloofde ijsje aan Thijs.

Ellen en Theo moesten zelf hun ijsje betalen... maar het was heerlijk. Dus Ellen, goed je best doen met lezen, dan kunnen we binnenkort weer een ijsje gaan eten!

mooie beestjes onderweg...


En dan is het morgen al weer vrijdag, weekend!

Geen opmerkingen: