zaterdag 23 maart 2013

welkomst BBQ en snuivende paarden

Herman viel snorkelend gelijk met zijn neus in de boter... weer zeepaarden in de baai!





 

Vanmorgen heb ik eerst Ellen naar school gebracht. Samen met 2 schoolgenootjes die hier in de buurt wonen. Kon Ellen met hun weer terug rijden. Yeah, moeten we vaker doen!!
Ze hadden het leuk gehad, maar het was pittig: 10 kilometer lopen door de Saliñas van Jan Thiel. Ellen heeft een dikke klont zout meegenomen (saliña = zoutpan).
Ik ben gelijk doorgereden naar de Albert Schweitzer om mijn auto te laten wassen. Dacht dat het van binnen en van buiten zou zijn, maar helaas, alleen de buitenkant. Die is in elk geval goed schoon geworden. Zes meiden hebben er op staan poetsen en boenen, ik hoefde alleen maar toe te kijken. Vervolgens heb ik thuis de binnenkant maar eens onderhanden genomen. Werd wel tijd na dik anderhalf jaar... Wat een zand en andere troep. De stofzuigerslang brak er zelfs van af. Gelukkig kon Ard die nog repareren.
Ard is met Herman de buurt een beetje wezen verkennen: Curasol, Boca Sami... Ze wilden ook een auto huren, maar dat is nog niet gelukt. Moet maandag nog gebeuren.
Ik ben met Anja naar de Centrum geweest. Kan je gelijk zien hoe de taakverdeling is. Haha.
Halverwege de middag zijn we naar de baai gegaan. De mannen iets eerder dan de vrouwen. Ard en Herman hebben dus weer 2 zeepaardjes gespot! Ik vind het nog steeds bijzonder dat we die hier zo maar in het echt bij ons in de baai hebben. Sprookjesfiguren.
En om 5 uur zijn we naar de BBQ gegaan. Het was super goed geregeld. Heerlijke salades, lekker vlees. 


Ard zei nog zo: niks in je mond stoppen voor de foto...
Gezellige sfeer.
Theo wilde niet mee. Die ging liever thuis aardappeltjes in de frietpan gooien en een blikje erwtjes-met-worteltjes eten. Ieder zijn meug!

Geen opmerkingen: