woensdag 27 maart 2013

nieuwe band

Ik ben de tel al kwijt hoeveel nieuwe banden ik heb gehad. Maar vandaag was het tijd voor weer één. Er zaten lelijke gaten in de buitenkant. Maar hij was niet lek.



Ik had geen rooie cent meer in mijn portemonnee. Moest dus eerst langs de pin-automaat. Alleen was ik dat vergeten. Zat ik op het bankje bij de bandenman... aiaiai. Toen had-tie de band er al af.
Heel de weg ernaartoe zat ik te denken wat band in het engels is. Want die man spreekt alleen engels. Op het laatste moment schoot het mij te binnen: tire.
Was er een Antilliaan die redelijk Nederlands sprak. Ik zei tegen hem dat mijn band kapot was. Hij liep mee om te kijken. Zei: Zó zó!!!  Ha, ja, die band was echt stuk.
Dus in een mum van tijd zat er een nieuwe (second hand) om. Helaas kon ik er niet pinnen. Daar was ik al bang voor. Maar Jacob, de eigenaar, zei: bij de benzinepomp, een eindje verderop, kun je pinnen. I trust you! Ik schonk hem een dankbare glimlach...
Op naar de benzinepomp, pinnen en terug. De Antilliaan, die het ontgaan was dat ik nog niet betaald had, keek heel raar op dat ik er weer aan kwam.
In elk geval rijdt mijn auto weer normaal. Beetje hobbelig nog in de bocht naar rechts, maar dat doet-tie al heel lang.

Vanmiddag heeft Thijs 'gebloond'. Hij vond het wel een leuk systeem. Daarna moest hij van mij ook nog tafels oefenen. Want de juf heeft gezegd dat ze na de vakantie een toets daarvan krijgen.


vouwt zichzelf helemaal op...


De tafel van 1, 2 en 10 gaat wel. Maar dan die van 5... Als je dat met onlineklas doet, moet je het door elkaar kunnen. En dat gaat niet vanzelf. Thijs kan daar zo boos van worden. Die vindt dat hij dat in één keer goed moet kunnen. Het frustreert hem enorm dat hij dat niet zo maar kan. Ik zei nog: Ellen heeft daar een jaar op geoefend, voordat ze het kon.
Hij keek me aan... Zijn blik was duidelijk. Het zal wel zijn, maar ik moet het wel meteen goed doen. Dat wordt nog wat met de andere tafels!

Met Ellen heb ik gekeken naar een nieuwe site. Kwam ik op facebook tegen: http://www.basicbijbel.nl/
Een soort Bijbelvertaling in eenvoudig Nederlands. Iemand is daar 15 jaar mee bezig geweest! Het is echt iets voor Ellen, begrijpelijke woorden. Al bleek toen ook wel dat zij best wat 'kerktaal' kent... Als je inlogt dan kun je ook teksten markeren enzo.

Theo en Arjan kwamen thuis met hun rapport.
Allebei hadden ze het goed gedaan. Theo heeft één onvoldoende weggewerkt. Arjan heeft een rapport vol achten.
Ze hadden vandaag geholpen bij verschillende instanties. Theo op de Caprileskliniek: spelletjes doen met patiënten. Arjan had tuinwerk gedaan bij een peuterspeelzaal. Allebei waren ze er wel tevreden over. Het was leuk geweest.
Theo is vervolgens heel de middag bezig geweest met zijn volgende project: een film over zichzelf en zijn groepje. Ze hadden het verhaal al met elkaar bedacht. Theo schrijft nu het script. Wijs hoor.

1 opmerking:

Stijnie zei

Gefeliciteerd met jullie mooie rapporten, jongens!
Ga zo door Theo, wegwerken die onvoldoendes! Succes!