donderdag 14 maart 2013

Indianen

Ellen vertelde vol trots dat ze vandaag ook geschiedenis had gehad op school. Ze vond het erg leuk. Dus vanavond aan tafel ging het daar ook weer over. Geschiedenis begint hier dan met de Indianen. Logisch, dat waren de oorspronkelijke bewoners van Curaçao. Toch grappig als je kinderen met heel andere geschiedenis beginnen dan jij vroeger.


Toen ging het gesprek verder over Indianen. Indianentekeningen. Wat zijn dan Indianen? Nou, zei Ard, dan moet je eens bij de barkjes kijken: dat zijn ook Indianen.
Wat?? zei Ellen, zijn dat Indianen?? Dat lijken net gewone mensen!!
Waarop wij in de lach schoten. Wat had jij dan gedacht? Tja, Ellen dacht dus dat alle Indianen vandaag de dag nog met streepjes op de wangen rondlopen... Hiawatha ofzo.

 

Vanmorgen werd ik al, nog voor de dag goed en wel begonnen was, gebeld. Ellen haar beker had gelekt. Kun je even een broek brengen. Even?? Midden in de spits, even naar Emmastad rijden.
Er had Tiptop in haar beker gezeten, een soort limonade. Nooit doen, natuurlijk. Als dat lekt stinkt het nog erger dan de Isla.
Het komt nooit uit, maar vandaag zeker niet. Ik moest snel snel vandaag het appartement schoon maken. Ene gast eruit, volgenden er weer in. Maar ik ben toch gegaan, soms moet je wel. Juf had haar broek nog een beetje uitgespoeld om de ergste lucht eruit te krijgen. Ze liep in haar gymbroek, maar die was ook niet schoon gebleven.

Toen heb ik van de nood een deugd gemaakt. Ben ik gelijk bij Jeugd en gezin langs gegaan om de kleren te brengen. Daar waren ze zo blij. Ik mocht het hele centrum bekijken. Nieuw, ruim, keurig! Ik heb beloofd dat als er weer een container met schoolspullen komt we ook weer kleren erbij zullen verzamelen. Makkelijk beloven, als anderen dat moeten doen... Ik geef wel een gil als het zover is.

Vanavond zijn Rianne en Maarten nog langs geweest. Wij erven alle pakken en flessen die ze over hebben. We kunnen hier voorlopig maaltijden gaan bedenken bij de spullen die we hebben staan. Morgen levert Rianne haar auto in  en 's avonds gaan we dan nog met elkaar iets drinken aan de handelskade. Hopen dat het daar dan niet zo'n herrie is als laatst op een avond.


En morgenmiddag komen opa en oma Vreugdenhil al weer aan. Voor de verandering gaat Ard ze afhalen op Hato.

Geen opmerkingen: