dinsdag 19 maart 2013

Toprecept

De bananensmoothie is hier favoriet geworden. Bananen zijn goedkoop, lekker en zacht. Ideaal. Alleen jammer voor Ard dat hij geen bananen lust. Ook Ellen is niet dol op bananen om dezelfde reden als Ard: smaakt naar snot...
Voor de rest is het een lekkernij van de bovenste plank, zodat ik wel drie keer in de week smoothie maak. Bananen in stukjes, uurtje in de diepvries, flinke scheut melk erbij, voor de allerlekkerste smoothie een zakje vanillesuiker erbij, dan de staafmixer erop tot het smeuïg is, vervolgens juice erbij tot zo'n 1200 ml. Mixen tot het schuimt en dan in hoge glazen gieten.



 Mmmmmm.

Vanmiddag heb ik Thijs aan het oefenen gezet met z'n Papiamentu. Waar is je schrift? In de tas... Wat moet je leren? Ik zou het niet weten...
Toen ik zijn schrift open deed bij het laatste wat hij geschreven had snapte ik wel dat dit niet ging werken.



Totaal onduidelijk wat de bedoeling is. Ard had inmiddels al gehoord dat de juf van Papiamentu alle ouders op bezoek ging krijgen. Duidelijk signaal, lijkt me.
Toch heb ik Thijs aan het schrijven gezet. Eerst heb ik zelf de woorden opgezocht in het woordenboek. Zodat hij tenminste de woorden goed leert opschrijven. Daarna heeft hij alles 3x overgeschreven, dat noemen ze hier: fixeren.
Zegt Thijs even later: wat krijg ik als ik een goed cijfer haal? Haha, wat dacht je van een dikke knuffel? Denk wel dat hij het daarvoor doet...

Vandaag kreeg hij ook al zijn eerste kaartjes. Leuk dat hij dat nu zelf goed kan lezen. Van oom Gerard en tante Hannie en de kinderen en van zijn grote liefde Rozemarijn. Hij was er zo gelukkig mee! De kaarten werden gelijk op zijn kamer gelegd. Toen hij naar bed ging vroeg hij of Rozemarijn niet weer eens kon komen...

Alles staat klaar voor morgen, zelfs de slingers en ballonnen hangen al. 8 jaar geleden had Ard net de laatste hand gelegd aan het installeren van de vaatwasser. Voor de grap zei ik toen: de baby kan komen (want ik was pas over een week uitgerekend). En de volgende morgen om 7 uur was Thijs er...

1 opmerking:

Stijnie zei

Mmmm, dat is lekker, zo'n bananensmoothie! Jullie weten wel wat lekker is! Kun je ook een keer het recept van je kip-kerrie geven? Dan kunnen we er hier ook van genieten :)
Een fijn feest!We kijken er naar uit om mee te genieten via blogger!