zondag 2 december 2012

koude-record gebroken

Nu niet allemaal gaan lachen in Nederland, maar afgelopen nacht was het hier 20, nog wat. En daarmee is het koude-record gebroken. Ik dacht vanmorgen al toen ik in de kamer kwam: Sjonge, wat is het frisjes.


Volgens de Meteo was het 'windstil en ijskoud':

Het kouderecord van 21,1 graden Celsius is in de nacht van zaterdag op zondag gebroken. Op luchthaven Hato

werd een temperatuur van 20,6 graden gemeten. De Meteo is er niet helemaal zeker van of het hier gaat om de

laagste temperatuur ooit, aangezien de organisatie de temperatuur officieel meet vanaf 2006. Volgens meteoroloog

Andy Luciano kon de temperatuur zo ver zakken doordat het geheel onbewolkt was boven Curaçao en het windstil

was. Dat ondervonden ook de windmolens op Playa Kanoa, de wieken bleven nagenoeg stilstaan. De geitenwollen

sokken kunnen overigens in de kast blijven, door bewolking boven het land zal de temperatuur niet opnieuw het

record verbreken, verwacht Luciano.

Maar goed, de zon scheen inmiddels en het warmde al lekker op. Al merkten we wel dat het nog aan de frisse kant was toen we zaten te eten op onze achterporch. In de schaduw.



Theo heeft gebeamd in de kerk en het ging van een leien dakje. Al heb ik er gisteravond nog behoorlijk werk aan gehad om het een toonbare presentatie te laten worden. Blijft lastig, puntjes op de i zetten.
We hebben afscheid genomen van de dominee. Het blijft een gaan en komen... Al zullen wij deze dominee van de week nog wel spreken... Best jammer dat hij gaat! Want ik heb heel veel van hem geleerd in de middagdiensten vooral.
Verder waren er opvallend veel ouders van stagiaires, vandaag. Heel grappig. Wat hebben we al ongelooflijk veel ouders van stagiaires, vrijwilligers en andere jongeren hier gesproken. Het lijkt wel of wij net een generatie ertussenin zijn. Nou ja, nog even en dan is het natuurlijk andersom: onze 'student' in Nederland. En laten we wel zijn, dan hopen we ook dat daar mensen zijn die hem een beetje opvangen.

Ondanks de sombere voorspellingen was het ook vandaag weer heerlijk weer. Konden we nog lekker even naar de baai, vanmiddag. Ik las al een paar reacties over de foute voorspellingen. Het schijnt dat er een opfriscursus was voor de meteorologische dienst hier. Blijkbaar hebben ze de cursus niet gehaald...



Morgenochtend wordt het hoog tijd voor mij om bezig te gaan met sint-surprises en gedichten. Ik denk niet dat ik daar dinsdag nog erg aan toe kom....

1 opmerking:

Petra Vreugdenhil zei

En hier is er in de afgelopen twee uur toch zeker drie centimeter sneeuw gevallen! Nu regent het, dus lang zal het niet blijven liggen...