vrijdag 28 december 2012

alles weer op zijn plek...














Tja, moet ik dan nu een verhaal maken bij de foto's van Ard? Ik weet niet of dat goed komt...
Onze dag hier thuis begon al vroeg: om half 7 liep mijn wekker af. Ik zou Rianne en Rosemarijn naar Hato brengen. Verder was alles hier nog in diepe rust, zelfs Thijs sliep nog. Tot we weg zouden gaan, toen ging zijn deur open. Maar hij wilde echt niet mee naar het vliegveld, zei hij. "Stel je voor dat ik daar moet huilen". Ik kon hem een beetje gerust stellen dat Rosemarijn ook nog even terug kwam (als het goed is...). Oudejaarsdag halen we hen weer van Hato en Nieuwjaarsdag gaat ze dan echt terug naar Nederland. De dames werden op Bonaire afgehaald door de gasten die wij hier nu in het appartement hebben zitten. Soort van woning- en autoruil. In een driehoek. Nou ja, beetje ingewikkeld. Maar erg leuk als je zo elkaar een plezier kunt doen.

De meiden hier hebben dus de hele dag (nadat ze uitgeslapen hadden) met Playmobil gespeeld. Ettie en Nora hebben zelf geen Playmobil en wij zijn ruim gesorteerd. Ik heb eindeloze verhalen aangehoord, heel gezellig.

Tussen de middag kwamen opa en oma langs, die namen Thijs mee naar San Juan. Even kijken hoe het daar afgelopen was.

Om half 5 kwam iedereen hierheen. Dat wil zeggen, iedereen die een kind van ons mee had...

Theo had helemaal niet geslapen, afgelopen nacht. Zei hij. Toch handig als je ADHD hebt, dan kun je zulke dingen redelijk ongestraft doen. Arjan was al in slaap gesukkeld voordat ze bij de grote weg waren. Van hem heb ik maar één verhaal gehoord: dat het vlot van hun groep in elkaar was gebleven en dat ze daarmee het eindpunt bereikt hadden. Lekker puh!! Want het vlot van Theo z'n groep was goed en wel op zee in 10 delen uitelkaar geslagen... Maar ze hopen dat de eerstvolgende gasten hardhouten palen meenemen, want die bamboepalen waren niet goed genoeg. Als ze die hadden gehad, dan hadden ze een goed vlot kunnen bouwen waarmee ze minstens Venezuela hadden gehaald...

Voor de rest klonk het allemaal heel enthousiast. Kampvuur, op een houtvuurtje koken, in een hangmat slapen, goede gesprekken. Voor herhaling vatbaar, lijkt me.

Geen opmerkingen: