donderdag 13 december 2012

Nieuws

Als je dan 1 dag overslaat is er weer van alles gebeurd.
Vandaag was ik in gedachten heel de dag bij mijn oom en tante... mijn neef is vandaag begraven. Ik zou er graag bij geweest zijn. Niet omdat het zo leuk is, wel omdat het goed is op zulke dagen met elkaar mee te leven. En wij weten hoe het kan voelen als je je eigen kind moet begraven. Al is het een groot verschil tussen 22 jaar en anderhalf jaar. Maar we hebben het vooruitzicht dat de scheiding tijdelijk is. Eens komt de dag dat we onze gestorven geliefden weer zullen zien! Wat een troost.

Gister hadden we weer Bijbelstudie. Een fijne avond. We hebben Mattheüs 1 besproken, waar ook de preek van zondagmorgen over zal gaan. Een heel bekend hoofdstuk, toch kwamen er nieuwe inzichten boven. Gelukkig was de dominee er ook... Verder de vrijwilligers van Veeris en Janwillem. Ik ben wel benieuwd of we nog dingen herkennen, zondag.

Mijn auto is gemaakt. Bougies waren versleten. Hij rijdt nu weer soepeltjes. Hopi bon. En vandaag was ook Ard zijn auto gemaakt. Zelfs die rijdt weer goed. We kunnen weer even vooruit, mag ik hopen. Voelt een stuk beter, in elk geval.

Vanmorgen heb ik weer een lading boeken gekregen van een andere school op Curaçao. We blijven maar reclame maken voor onze Bieb. Misschien toch een keer een berichtje in de Amigoe ofzo?
Van de Dividivi kreeg ik een uitnodiging voor het kerstdiner, volgende week donderdagavond. Voelt wel alsof ik er een beetje bij hoor. Ellen vindt het ook leuk! Gaan we samen in gala naar het Plaza-hotel...
 
 

En vanmiddag zijn we voor Thijs op gesprek geweest bij Yudaboyu. We hebben nu zwart op wit staan dat hij geen ADHD heeft, geen stoornissen in het Autistisch Spectrum. Wel aanwijzingen voor dyslexie, maar hij moet eerst naar de KNO-arts om zijn gehoor te laten testen, want het lijkt erop dat dat ook niet goed is... Die indruk had ik van de week ook toen ik met hem oefende op woorden als: nieuw, duw, sneeuw. Hij hoort gewoon het verschil niet. Terwijl ik toch best duidelijk praat. Dus maar weer een deurtje verder. Hij loopt wel zo ver achter dat hij in elk geval RT moet krijgen. Verder zit hij aan de hoge kant met zijn IQ, wat we ook wel verwacht hadden. Toch wel grappig om nu ook van Thijs een officiële testuitslag te hebben. Laten we het maar positief bekijken.

Zonet heb ik de notulen gemaakt van de liturgievergadering die we van de week hier hadden. Zodat ik weer helemaal up to date ben. Morgen al weer vrijdag. Ard is weer thuis, 's ochtends. Lekker relaxed. Beetje verven enzo...
Met Theo en Arjan gaat het goed, te horen aan hun optimistische geluiden. Ze zijn echt uren aan het leren. Zo zie ik het graag, haha! Jammer dat we op de cijfers nog wel moeten wachten tot na de vakantie. Morgen hebben ze allebei Papiamentu. Dat blijft een spannende zaak. Theo heeft daarna scheikunde en dat is ook niet zijn beste vak. Als ze dat dan gehad hebben kunnen ze met een gerust hart het weekend in. Wat er volgende week nog komt is appeltje-eitje. Volgens henzelf.

Geen opmerkingen: