donderdag 20 december 2012

en een kerstdiner...

Vanmorgen had Ellen haar kerstviering. Ard was er bij. Ik ben eerst thuis gebleven bij Thijs. Die was blij dat hij lekker rustig thuis aan kon klungelen. Maar de kerstviering was goed gegaan, ze hebben mooi gezongen. Hoorde ik. Ze hebben ook een paar weken lang elke ochtend staan oefenen met de hele school.


Ook de viering van Theo en Arjan was goed. Al heb ik daar verder geen verslag van gekregen.
Het plan was om nog even met Ellen de stad in te gaan voor nette schoenen, liefst met een hakje, en een vestje om de blote schouders te bedekken. Dan konden we daarna de jongens oppikken. Maar die waren veel eerder klaar dan eerst werd gezegd. Dus die schoenen moesten even snel-snel. Het is wel gelukt: een paar leuke sandaaltjes met een sleehakje.
Dacht ik gelijk een paar sportschoenen voor Theo te kunnen scoren en slippers voor Arjan. Alleen had ik dat iets duidelijker moeten communiceren. Het is wel goed gekomen, maar ze waren not amused. Dan is het niet zo gezellig! Dus dat vestje kon ik helemaal wel vergeten. Toch gauw een winkel op de route in gefloept. Laten ze daar nu net hebben hangen wat we zochten. Maat 10, wit, leuk. Klaar.


En zo kon Ellen, al was het niet in gala, toch chique naar het kerstdiner, vanavond.
Het was een gezellig, spontaan, vrolijk kerstdiner. In het Plaza hotel, vroeger Van der Valk. Alleen jammer dat we op de eerste verdieping zaten. Helemaal bovenin had me leuker geleken. Het hotel waar ook Bassie en Adriaan logeren in de aflevering op Curaçao.
Allerlei mensen werden in het zonnetje gezet. Ik dus ook, vanwege mijn aandeel in de bieb. Daarom heb ik een leuke mok gekregen met een foto van alle meesters en juffen.


Zo hebben we het jaar afgesloten met school. Ard nog 1 dagje werken en dan kunnen we even in de relax-stand.

Geen opmerkingen: