maandag 10 december 2012

heel gewone dingen

De kop is er weer af, de maandag zit er op!

Dat betekent weer op gang komen na het weekend en dan meestal gelijk doorschakelen naar de 5e versnelling. De jongens hebben vanaf woensdag toetsweek, een behoorlijk cruciale... dus die zitten in de leer-stress. Maar vanaf 4 uur hebben we op maandag ook Target, wat normaal gesproken redelijk soepel overloopt in Judo, maar vandaag liep alles anders. De mannen hebben wel serieus zitten leren op kantoor bij Ard, maar op Target bleek er geen eten te zijn en dan is het niet te doen om nog te judoen... dus bij de mac langsgeraced, naar judo en na de les weer op huis aan want daar was de muziekcie vergadering al bezig. Een porch vol, dan is het ook niet zo verleidelijk om te lbijven zitten en dus lagen de jongens vrij op tijd in bed.

Wij niet... Ik (Ard) spoel met een biertje de resten van de hectische dag nog weg en Mariette probeert met een boek de gedachten uit haar hoofd weg te dringen wat niet gaat lukken, daar zal nog wel een melatonine aan te pas moeten komen.




Vanmorgen heb ik (Mariëtte) mijn nieuwe rijbewijs verkregen. Eerst heb ik Ellen naar school gebracht. Daarna ben ik gelijk doorgereden. Om kwart over 7 was ik bij het bureau Rijbewijzen. Daar stond al een rijtje, ik was nummer 8. Al snel stond er nog een heel rijtje mensen achter mij. Even goed kwam er een mevrouw die vrolijk tussen 5 en 6 in ging staan. Waarmee ik nummer 9 werd. Die nummertjes kregen we overigens pas toen om goed half 8 de deur open ging.
Iedereen nam plaats. En wachtte. En wachtte. En wachtte...
Het was 8 uur geweest toen er enige actie kwam achter het loket.
Na een tijdje kon ik mijn papieren afgeven, 95 gulden dokken en wachten tot het pasje ongeveer klaar was. Toen nog een foto erbij. En klaar was Kees. Kwart over 9... Nu ja, ik had er op gerekend.

Er hing een papier binnen: Gezien het feit dat er momenteel geen beëdigd of bevoegd tolk bestaat, kan er door het Bureau Rijbewijzen geen chinees theorie-examen afgelegd worden!
Knap hè? Nergens in de wereld meer beëdigde of bevoegde tolken, bestaan gewoon niet meer.... en dat het Bureau Rijbewijzen zelf nog chinees theorie-examen moeten doen!
Ha, soms zouden ze beter even iemand er naar kunnen laten kijken voor ze zulke teksten ophangen. Of misschien ben ik wel de enige die daar zo pietluttig over doet.
Ik had wel binnenpretjes.
En ik heb nu een mooi Curaçaos rijbewijs!

Geen opmerkingen: