donderdag 27 december 2012

hiken

Niet dat ik daar veel over kan vertellen. Maar in elk geval zijn ze met elkaar vertrokken, vanmorgen. Janwillem, Theo, Arjan en Ard, samen met de rest van de spullen in de Pick-up gepropt.
Aangezien opa en oma daar vanmiddag foto's hebben gemaakt, weet ik dat ze veilig aan zijn gekomen op San Juan, daar zeilen hebben gespannen en hangmatten hebben opgehangen. En niet op het bivak waren...


Dus de verhalen zullen morgen wel komen. Ik ben zeer benieuwd.
Om half 10 waren Ettie en Nora hier, zodat Ben en Norin Mathilde naar kamp konden brengen.
Ellen had al bepaald dat ze voor haar kwamen en zodoende trok Thijs aan het kortste eind. Af en toe mocht hij dan ook meedoen, maar het is niet zijn sterkste kant om de tweede viool te spelen. Het vergde enige tact van mijn kant...
Vanmiddag zijn we naar de baai geweest. Waar ik weer een paar hoofdstukken van 'de vierde wijze' van Adrian Verbree aan Thijs heb voorgelezen. Eigenlijk veel te wijs voor hem... maar hij vindt het leuk (en ik ook).
Ze mochten nog een film kijken. Blijft een succes. Ettie en Nora kozen Pippi Langkous, oeroud, maar blijft ook leuk. Ondertussen hebben we frietjes gegeten.
En om 8 uur lag het hele spul in bed. Om 9 uur waren ze zelfs al stil! Met z'n drieën op Theo zijn kamer. Sst, niet doorvertellen.


Vandaag zijn ze alsnog begonnen met de vuurwerk-verkoop. Het was tot vanochtend onzeker of dat door zou gaan. Maar het is inmiddels goed te horen dat er vuurwerk gekocht is. Het vuurwerk knalt (en dat mag hier vanaf dat het verkocht mag worden) en de kikkers zijn stil. O nee, niet helemaal.
De honden vinden het niet leuk als er geknald wordt.

En zo sukkelen we de laatste dagen door van het 'oude' jaar.

Geen opmerkingen: