dinsdag 18 december 2012

nog even doorzetten...

Vanmorgen was de laatste keer bieb voor de vakantie. Met Ellen haar juf heb ik afgesproken om na de vakantie een voorleesochtend te doen. Ik had het boek meegenomen van Krummel, van Max Lucado. Dat is hier helemaal niet bekend, maar ze was gelijk enthousiast. Ik vind het zelf ook geweldige boeken. Mooie platen met veel kleur en een leuk verhaal met een boodschap. Goed uit te leggen aan de kinderen. Eigenlijk wil ik proberen om voor die tijd een stel kussens in de wacht te slepen. Kunnen we er gezellig bij op de grond gaan zitten.



Net toen de school uitging kregen we een plensbui over ons heen. Onderweg naar Thijs zijn school allemaal water op de weg. We hebben toch maar rustig aan gedaan. Bij de Albert Schweitzerschool was het al weer droog. En vroeg Thijs waarom we toch zóó laat waren. Beter laat dan niet.
Theo en Arjan hadden zich thuis prima vermaakt. Op de laptops... heerlijk als moeders er toch niet is: ongestoord spelletjes doen. Uiteindelijk moest Theo nog wel even naar zijn wiskunde kijken voor morgen. Aangezien hij wiskunde een eitje vindt... Hij had al een 8,6 terug gekregen voor geschiedenis. En Arjan had een 10 terug voor bio. Zo gaan we lekker de vakantie in. Daarna zien we wel weer. Ik heb zo'n vermoeden dat er nog wel andere cijfers volgen voor Papiamentu...
Thijs heeft vanmiddag zijn buikspieren getraind bij de oefentherapie. Dikke lol, met z'n tweeën. Als ik dan eindelijk thuis ben, op dinsdag, dan heb ik het ook wel gehad! Net even tijd voor een pot thee op de voorporch met een boek erbij. Voor je het weet is de middag voorbij.
Hier had het niet zo geregend, zeiden de jongens. Nou ja, wij hadden twee weken geleden ons portie al gehad.

Ard was nog bij de aluminiumfabriek langs geweest. We hadden de klink van de voordeur stuk, en 2 handvaten bij de ramen. Daar had hij nieuw spul voor meegenomen.
Lagen er 2 kleine moertjes in een plastic zakje op de kast... Had ik die moertjes niet gezien: zakje weggegooid! O, o. Daarna een restje nasi erover, groente en fruitafval. Wat smerig om daaronder dan te moeten zoeken. Was er ook nog 1 moertje uit het zakje ontsnapt. Maar ik geloof dat het wel goed komt.

Onze gasaansluiting moet óók nog steeds geregeld worden. Ard had een adres losgepeuterd van een bedrijf die aansluitingen keurt. Zeiden ze daar: Dat kunt u ook wel zelf doen.  Dus materiaal gekocht, en ja, dat kan je best zelf doen. Blijkt.
Wat nu? Moet er nog gekeurd? Kunnen de gecharterde gasflessen eindelijk omgeruild worden? Moeten we nog een jaartje wachten? Of gaat het allemaal lukken binnen nu en een paar weken. En waar hebben we al dat geld voor betaald, vorig jaar januari? Ik denk dat we daar nog wel eens een stevig gesprekje over aan mogen gaan.
Voor de rest zijn we best tevreden, als je ziet wat we in een jaar tijd bereikt hebben...Zelf! Maar ik ben blij dat ik alles niet van te voren wist.

 
 
 

1 opmerking:

Anoniem zei

hoi
datzijn inderdaad erg mooie boeken.
ik gebruik.ze ook altijd op kinderkamp de kinderen vinden ze mooi en onthouden het ook.
jullie hebben veel gedaan in 1 jaar.
liefs klarieke