dinsdag 11 december 2012

Bieb en oefentherapeut

Soms doe ik er langer over om een titel voor de blog te bedenken dan dat het duurt om de blog te schrijven. Nou ja!
Vanmorgen dus naar de bieb geweest, de Divi-bieb. Met Rianne. Samen hebben we weer heel veel boeken in de computer gezet. Donderdag hoop ik dan weer een stapel boeken te plakken. Volgende week dinsdag nog de rest van de boeken in de computer archiveren. En dan na de kerstvakantie misschien beginnen met uitlenen voor de hele school?! Ligt in de planning.


Theo en Arjan zijn serieus bezig met het leren voor de toetsweek. Daarbij vroeg Theo zich wel af waarom ze toetsweken bedacht hebben. Doe het lekker verspreid over het jaar, zei hij.
Dat hadden wij vroeger ook. Gelukkig...
Maar volgens Ard is het belangrijk dat ze leren om te pieken. Moet je later ook als je een studie gaat doen. Ik heb het idee dat het kwartje wel een beetje gevallen is bij onze jongens. Niet dat ze het leuk vinden, maar wel dat ze doorhebben hoe het werkt. In elk geval lekker dat ze het weer gehad hebben voor de vakantie. Nu een week flink bikkelen, volgende week donderdag Kerstviering van school. En dan vanaf vrijdag vrij. We genieten er nu met elkaar extra van omdat we vorig jaar zo in de stress zaten voor de verhuizing.

 
Vanmiddag was ik weer met Thijs bij de oefentherapeut. Die constateerde dus een (lichte) vergroeiing aan z'n rug. De schouderbladen staan niet goed. En z'n heupen ook niet. Voorlopig dus niet alleen aandacht voor de fijne motoriek, maar ook zien dat we die vergroeiing binnen de perken houden. Wat een geluk dat het zo'n leuk mens is, Wilmie. Het is voor Thijs (en voor mij) geen straf om er heen te gaan. Als ik dan nog denk aan die ene kinderfysiotherapeut in Zeewolde waar ik met Ellen kwam.... brrrr.



Mijn auto staat voor de verandering weer bij de garage. Waarschijnlijk is er een slangetje een beetje los en zuigt het ergens lucht aan. Daardoor stottert de auto als ik voor een stoplicht sta. En we hebben hier véél stoplichten. Dus verschrikkelijk irritant. Hopen dat hij het snel gevonden heeft.

Geen opmerkingen: