maandag 3 december 2012

Weer een auto in reparatie

Auto's op Curaçao, je kunt er een boek over schrijven. En dan zal het nog een dik boek worden ook.
Vanmorgen wilde de auto van Ard niet starten. Dus nam hij mijn auto mee. Ja, we hebben 's morgens geen uren de tijd...
Waarna ik dacht de hele morgen de tijd te hebben om met Sinterklaas bezig te zijn...
Alle cadeautjes ingepakt, een geweldige surprise geknutseld. Ik stond echt versteld van mijzelf. Scheelt dat ik niet iets van papier-maché in gedachten had, anders was het dezelfde weg gegaan als de knutsel van Ingeborg. Nee, dit lijkt echt ergens op, 't is nog nooit zo goed gelukt.
Wel grappig, trouwens, om in je zonnejurk Sinterklaascadeautjes in te pakken...
Was ik een heel eind op weg, belde Ard: ik kom er aan, probeer mijn auto op gang te krijgen, dan kun jij de kinderen ophalen.


Zo, dan baal je! Snel alles opgeruimd. Blijft het toch nog een verrassing.
Samen met de bouwvakkers van 2 kavels verderop hebben we de auto het hellinkje afgekregen. Toen reed tie. Hup naar de garage en daar was het weer gebeurd. Niks starten, en geen hellinkjes om af te rijden. Dus belde Ard mij: ik sta bij de garage, kun je mij ophalen. Grr.
Bij de garage langs, dat lag dan wel op de route, en door naar de Albert Schweitzer om Thijs op te halen. Daar was het schoolhoofd bereid om Ard mee te nemen naar kantoor. Een meevallertje...
Thijs was ook nog snel uit, dus waren we alsnog vroeg bij de Dividivi. Alwaar ik het hoofd meedeelde dat ik er morgen niet zou zijn. Tja, het blijft vrijwilligerswerk, dus kun je makkelijker even afhaken.


Morgen eerst een gesprek met de mentor van Theo. En daarna nog even hier door het huis voordat opa en oma er zijn. En natuurlijk alsnog mijn surprise afmaken!
Nu staat Ard zijn auto bij een andere garage, hopelijk zien ze daar meer kans om hem voorlopig weer startklaar te hebben.

Vanmiddag hebben ze weer 2 ladingen grind gebracht. Wat ook al weer aangeharkt en geschept is. Er is de laatste tijd genoeg steen gehakt van de Tafelberg, dus is er weer grind. Ja, je weet soms niet waarop je moet wachten, hier.



Vanavond, toen Thijs naar judo was, heb ik even met zijn juf gepraat. Hij helpt zo graag, en hij vertelt zo veel. Maar nooit over ons, zegt ze. Hij vertelt alleen over hemzelf en wat hij meegemaakt heeft. Fijn, want ik was bang dat juf alle ins en outs van ons gezin zou weten. Valt weer mee.
Verder valt hij op omdat hij zo goed kan rekenen. Dat dachten we al.
Schrijven gaat niet zo goed. Eh nee, dat klopt. En spelling is soms wel en soms niet goed. Juf kon er geen touw aan vast knopen. Blijkt dat de zinnen wel goed gaan, maar de woordjes niet. Dus toch maar oefenen. Alle dagen van de week, maar niet in het weekend. Lief van juf.
En zo valt Thijs door de mand: nooit heeft hij gezegd dat hij moet oefenen voor dictee! Soms wist ik het door de mail, nu blijkt dat hij altijd iets te oefenen heeft.
Als je het zo bekijkt, valt zijn dictee-cijfer best nog mee: een 7,9.
Maar we hebben een afspraak gemaakt, Thijs en ik: als hij zonder te zeuren de woordjes oefent doen we daarna een spelletje. En als hij een goed cijfer haalt voor zijn volgende toets, dan doen we een groot spel. Yes, zei Thijs: grote Kolonisten met zeevaarders. Oei, dat is dan wel weer heel groot.

6 opmerkingen:

Stijnie zei

Jullie hebben toch geen geheimen, Mariëtte?
Je deelt alle in en outs met ons!
Dan mag de juf toch ook alles wel weten? ;)
Fijne Sinterklaas!

Petra Vreugdenhil zei

Groetjes aan papa en mama!!

Mariëtte Koops zei

haha, dat dacht je maar, Stijnie! Niet alles komt op de blog... soms hou ik een schaduw-dagboek bij om alle frustratie af te reageren. Maar ik denk dat alles wat jullie weten, de juf ook wel te horen krijgt. Thijs een beetje kennende.

Mariëtte Koops zei

Doen we. Het vliegtuig is op tijd vertrokken, heeft Ard al gezien. Dus zullen ze ook wel op tijd hier zijn...

Auto Inkoop zei

Bonbini Korsow!

Michiel zei

Afgelopen maand was de motor van mijn auto kapot gegaan. Hierdoor had ik een week niet de beschikking over mijn auto. Natuurlijk was dit even schrikken. Gelukkig ben ik goed geholpen door een geweldig autobedrijf die mijn motor gemaakt hebben voor een mooie prijs!