zaterdag 29 december 2012

op zoek

Vandaag ben ik op zoek geweest naar een bermuda/korte broek. Die ik nog had vanuit Nederland is echt versleten, nog even en de rafels hangen er aan. Ellen en ik zijn dus heel Punda door geweest, winkel in, winkel uit. En uiteindelijk niks gevonden. Ik moet ook zeggen dat driekwart van de winkels dezelfde merken en modellen verkoopt. Dat schiet natuurlijk niet op, dan. Maar wel balen, de één te groot, de ander te klein, te strak, te wijd, te kort, te lang...
Daarna zijn we maar naar Building Depot gegaan voor de andere boodschappen. Tot mijn opluchting hebben we daar een nieuwe dweil-met-stok aan de haak geslagen en een emmer met een ding om een mop uit de wringen. En een set waterglazen, want ik heb er 2 tegelijk laten sneuvelen gister. Dat was niet handig...

De tweede die op zoek ging was Theo. Hij moest de power point maken voor morgen. Aan het eind van de middag moest het nog steeds. Dan begint het bij mij al te kriebelen. Na het eten ging hij daar eindelijk dan mee aan de gang. Aangezien we morgen een belijdenis-dienst hebben (2 broers doen belijdenis!) ook nog eens extra veel. Een uurtje later had hij het klaar. Hij liet het mij zien. Nog een plaatje gezocht, gekopieerd, geplakt. Oké, mail maar door. Komt hij even later vertellen dat de hele presentatie weg is. Niet meer te vinden. Ard heeft nog gezocht. Foetsie. Verdwenen.
Sorry, Theo, dan zul je nog een keer aan de bak moeten. Kwartiertje later vertelt hij dat het bestand toch weer boven water is gekomen. Vraag me niet hoe. Ingewikkeld.... en nu is het gecontroleerd en al. Voorpresentatie ook klaar. Alleen moet de preek nog geprint worden, morgenochtend.


Ard had opa en oma bij de baai opgevist. Die kwamen daarna ook bij ons eten. We aten lekker wraps. Iedereen vindt dat lekker!
En de jongens hebben vuurwerk gekocht vandaag. Ook Thijs mocht nu zelf iets uitzoeken. Zakgeld mee. We waren alleen te laat om hem de voorwaarden bij te brengen. Daar trapt hij nu niet meer in. Ja, zeg, ik heb al zoveel geld uitgegeven voor vuurwerk! Volgend jaar anders aanpakken. Zoveel geld als je uitgeeft voor vuurwerk, zoveel moet je ook aan een goed doel geven.
Sjonge-jonge, wat een gezoek vandaag.
Ook nog gezocht naar oliebollen, maar die waren al op...


2 opmerkingen:

Unknown zei

Ja, dan maar zelf bakken???

Mariëtte Koops zei

ha Anja, ik heb nog nooit zelf oliebollen gebakken en ik ben bang dat ik nog liever oud-en-nieuw vier zonder oliebollen dan dat ik zelf met die vettige zooi aan de gang moet... Erg he? Dus morgen maar vroeg naar de winkel om dan tenminste een paar zakken op de kop te tikken. En hopen dat ze een beetje te eten zijn :)