woensdag 19 december 2012

kerstdiensten en andere bezigheden

Vanavond had Thijs zijn kerstdienst met kerstdiner daarna. Ard was mee, als management-vertegenwoordiger vanuit de VPCO. Zo had hij vanmorgen ook al een kerstdienst van het VSBO meegemaakt.


Thijs had er buikpijn van, vanmiddag. Hij zei: Ik denk niet dat ik kan, vanavond. Meld me maar ziek. Toen ik vroeg waarom, zei hij: Stel je voor dat ik niks lust... Hij zou dus liever helemaal niet gaan, om het risico te vermijden dat hij iets moet eten dat hij niet lust.
Gelukkig ging Ard mee, daarmee kon ik hem nog een beetje geruststellen. En toen hij terug kwam was hij erg blij. Hij had zijn buik vol, er waren allemaal lekkere hapjes geweest. Het was wel laat geworden, daarom mag hij morgen thuisblijven. Hij loop de hele week al op zijn tenen om het vol te houden. Het is nu mooi geweest.

de tumba-koning van 2012 zingt kerstliederen...
 

Ellen was vanmiddag met Rianne en Rosemarijn meegegaan. Die heeft een heerlijke middag gehad. Had haar haren mogen wassen met lekkere shampoo enzo.

Theo heeft ook zijn laatste toets gehad: wiskunde. Morgenochtend hebben ze nog de kerstviering. Onze jongens vinden dat ze daar niet heen hoeven omdat ze zondag en dinsdag ook al naar de kerk gaan... Helaas, wij zijn het niet met ze eens.
Theo en Arjan hebben ook nog een stuk van het appartement geschuurd en geverfd. Het wordt steeds blauwer.


Door al die bijzondere dagen, alles anders dan anders, raak je helemaal de kluts kwijt. Het lijkt wel vrijdag, maar het is nog maar woensdag. Ik mag er wel goed bij nadenken. In elk geval hebben de kinderen morgen hun laatste school-activiteiten. Alleen Ard moet dan vrijdag nog werken.

1 opmerking:

Unknown zei

Goedemorgen, nog één dagje en dan is het voor jullie bijna allemaal vakantie. Hier nu nog 2 dagen, maar ... nu ben ik al uit bed dus hoef ik nog maar 1x vroeg op. Ik zoek de positieve kant zoals je merkt. Wat een heerlijke foto's. Zo kan je ook kerst vieren. Sterkte met de laatste loodjes.