maandag 8 september 2014

Moedig...

Al heel lang nam ik mij voor om eens iets te gaan doen aan mijn buikspieren. Het werd hoog tijd. Had ik laatst op facebook al een leuke site, hier van Curaçao, gezien. Met een maand lang elke dag oefeningen. Leek me een goed plan. Maar voordat ik die pagina weer gevonden had! Liep het zweet al met straaltjes van mijn gezicht. Uiteindelijk vond ik hem weer. En ben ik moedig begonnen. Pff, ik weet ook weer waar die spieren zitten... En nu volhouden. Het moet kunnen.

Gister hadden we voor het eerst na de vakantie weer wijkkring. Het was erg gezellig en we hadden ook heel bijzondere gesprekken. Het is boeiend om met een groep mensen te praten met zulke verschillende achtergronden. We zitten dan wel in dezelfde kerk, dat wil nog niet zeggen dat je ook hetzelfde denkt. We hadden het over Gods leiding in ons leven. Hoe ervaar je dat, merk je dat, wat doe je ermee?
Het was daarna te laat om nog te bloggen. Vandaag was het weer vroeg dag.
Na 4 weken was ik weer in het ziekenhuis, de hele ochtend. We proberen onze achterstand in scan-werk weg te werken. Laten we hopen dat dat lukt, deze week. Dan hoef ik volgende week maar 3 dagen te werken, zoals in mijn contract staat...

Thijs heeft bij Kiet heel hard geleerd op WO. Cornvlees blijft lastig, maar de werelddelen kent hij wel, met bijbehorende producten. Kiet z'n moeder had gezegd dat ze vast allebei een goed cijfer gaan halen.
Ik ben blij om te merken dat Thijs een stuk gemotiveerder is om te leren, dan vorig jaar. Want in de auto, terug van judo, vertelde hij dat ze nieuwe woordjes opgekregen hadden voor Papiaments. Donderdag hebben ze dan een toets. Hij verwacht dat hij daarvoor wel een goed cijfer kan halen. Terwijl hij vorig jaar gewoon niks vertelde over Papiaments. Nee, dat gaat nu een stuk beter!

Vanmiddag heb ik een campingbedje gescoord. Voor 30 gulden, yes, blij dat ik zoveel geduld heb gehad. Hebben we zelf iets in huis als er kleine kindjes komen te logeren...
Daarna ging ik bij de Centrum langs voor boodschappen. Tot mijn grote verbazing lagen er weer stapels tomaatjes, paprika's en andere groenten uit Venezuela. Blijkbaar is het probleem daar opgelost. Wat het probleem dan ook geweest mag zijn.
Ik ga nog wel proberen of het wil: zaadjes van paprika zaaien. Zou toch leuk zijn als je je eigen paprika's kunt eten, niet gekocht, maar in je eigen tuin gegroeid.

Geen opmerkingen: