zaterdag 28 juli 2012

Goed gejudood, geen medailles

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: Ze hebben geen medailles in de wacht gesleept, onze jongens. Als ik Ard zijn mail goed begrepen heb komt er niet 1 medaille mee naar Curaçao. Jammer, maar het kan niet altijd feest zijn. Deze ervaring hebben ze wel mooi gehad! Daarbij, ze hebben allemaal goed gejudood en dat is ook belangrijk.
Morgen nog een rustige dag en dan komen ze maandag weer naar huis.
Bijschrift toevoegen

Arjan aan het judoën

gebroeders Vreugdenhil

Hier ging het ook goed, vandaag. Vanmorgen kwam ik uit bed en zag tot mijn verrassing dat ik de eerste was. Ik kan me niet herinneren dat Thijs langer uitsliep dan ik! Wel een teken dat ik ook op tijd in bed lag....
We zijn de dag dan ook heel rustig begonnen. Bolletje eten, ons vaste zaterdagochtendritueel. Toen kwamen onze buurkindertjes nog een poosje spelen. 
Ondertussen nog even skypen, althans een poging doen tot, met Anja uit Zeewolde. Toch fijn dat we even gechat hebben!! Sterkte ermee, de komende tijd.
Toen heb ik een snelle ronde met de sopdoek door de kamer gedaan. Nog even een wasje opgevouwen en 1 opgehangen.
Rond de middag zijn we naar Zuikertuintje gegaan. Thijs en Ellen wilden graag weer eens snuffelen bij de speelgoedwinkel. We hebben van te voren de afspraak gemaakt dat er nu niks gekocht gaat worden. Ze mochten iets uitkiezen, eventueel, dan erover nadenken, en als ze het dan nog steeds graag willen kopen gaan we volgende week nog een keer. Langzamerhand leren dat er niet al te impulsief gekocht moet worden. Daarbij, Ellen is een schoen kwijtgeraakt en ik heb met haar afgesproken dat als die niet terug komt zij de helft van de nieuwe schoenen moet betalen. Ze is toch al de grootste schoenenslijter bij ons thuis. Als je dan ook nog je goeie schoenen kwijtraakt! Overigens vond ze het na enig nadenken wel een redelijke deal.
We hebben ons verlekkerd bij de Top-1-toys en de Bruna. Ja, sorry, het lijkt wel Zeewolde, maar toch is het fijn om af en toe even Nederlandse dingen te bekijken. We hebben met z'n drieën staan kwijlen bij de nieuwe boeken van de Bruna. 't Is dat het eind van de maand is, anders had ik me niet in kunnen houden. Leuke informatieve boeken over je lichaam, het zonnestelsel, de wereld en nog meer. Komende week meester Wendel van de Dividivi nog even tippen! Als hij nog een beetje geld over heeft dan is dit wel echt iets voor school.
Daarna was het tijd voor een ijsje bij de lekkerste ijszaak van ons eiland: de Italiaan. Mmmmmmmmmmmmm.
Eigenlijk wilde ik vanmiddag nog naar het strand, maar Thijs wilde erg graag Snuf de Hond kijken. En Ellen had een nieuw blad waar ze mee aan de gang wilde. We hebben ons dus niet helemaal in kunnen houden. Bij de Bruna is een bak: 25 % korting, met bladen van vorige week of de afgelopen maand. En een bak met 50% korting met bladen van nog ouder. Daar hebben we 2 Donald Duckjes uitgevist, een Libelle en een 3D-blad met Hollandse kleuren. Ze heeft met een beetje hulp van mij een erg mooie kaart gemaakt. Die komt de komende week richting Holland... ze moet alleen morgen er nog wat op schrijven, dan gaat-ie op de bus. Eens zien hoe lang hij erover doet.
O ja, nog een droevige mededeling: onze turtle is de hort op gegaan. Toen we zaten te eten zagen we ineens dat het gaas om de bak erg scheef stond. Ik ben bang dat dat het werk is van de leguanen. Waarna Hop de benen heeft genomen, waarschijnlijk. Thijs en Ellen hebben alles afgezocht hier in de buurt. Misschien, heel misschien komt-ie nog terug.
Af en toe krijg je toch al de neiging om die leguanen een keer flink te pakken te nemen. Ze vreten bij tijden onze planten kaal. Of de hagedissen zouden dat moeten doen. We hadden een mooie pot met flinke plant op de porch staan, die moest even in de tuin toen we hier gingen coaten. Vanochtend zag ik ineens dat er heel veel bladen erg aangevreten zijn. Grrr. Gauw terug op de porch. Ze zullen wel weer aangroeien mag ik hopen.
Ook de oleanders worden steeds aangevreten. 

Ik heb een beetje hulp gevraagd hoe je reacties onder de blogs kunt krijgen. Gelukkig was er iemand die het precies wist. In de instellingen heb ik het nu veranderd. Als het goed is kun je nu zonder problemen anoniem een reactie geven. Dus wie wil!!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

zou het nu echt...

Anoniem zei

ja, het lukt. Het valt niet mee om te bewijzen dat je geen robot bent, maar met een beetje doorzettingsvermogen komt het wel goed.

Anoniem zei

Hé, ik wil wel proberen. Kijken of het nu lukt. Er staat een stukje zalmfilet in de grilpan, dus ik moet toch geduld hebben.
Groetjes Anja

Mariëtte Koops zei

Goed hé! Het leuke hiervan is nu dat ik terug kan antwoorden. Soms is dat erg leuk. En eetsmakelijk van je zalmfilet. Ik ga zo wraps maken...

Anoniem zei

We volgen jullie leven nog steeds hoor! Het is even wennen, vooral omdat we niet iedere morgen een email in "Postvak IN" hebben maar dat we zelf even in de favorieten moeten klikken. Geniet van iedere dag :)
B & K