zaterdag 12 juli 2014

Allemaal gelukt...

Wat dan allemaal? Nou, bijvoorbeeld dat Theo en Arjan kleren hebben gekocht. Theo moest nog een broek erbij voor in zijn werk. Verder vond ik dat hij wel een paar nieuwe schoenen nodig had. Dat was hij met me eens. Wow. Tot mijn verrassing wilde hij zelfs een paar nette schoenen. Ik weet niet wat voor officiële hoogtepunten hij nog verwacht in de nabije toekomst, maar in elk geval komt hij dan netjes voor de dag. Aangezien Arjan heel noodzakelijk 2 nieuwe broeken moest hebben voor school, opperde Theo het idee om samen te gaan. Arjan moest wel even slikken, shoppen is niet echt zijn hobby (die van Theo ook niet, maar ik weigerde om hun kleren te gaan kopen, hoog tijd dat ze dat zelf gaan regelen) en na even overwegen was Arjan wel bereid om mee te gaan. Ard wilde ze, op weg naar de Voedselbank, wel afzetten in de stad. Dat werd Theo te bar, want dat zou betekenen dat ze daar om goed 8 uur afgezet zouden worden. Dan is er nog geen winkel open, natuurlijk. Waarop ik een beetje medelijden kreeg met de jongens en hun beloofde om mee te gaan. Als ik dan van hun een kopje koffie kreeg in de stad. Dat beloofden ze onmiddellijk, dolblij dat ze zo makkelijk en onder mijn geleide inkopen zouden kunnen doen.
Zo gezegd, zo gedaan.
Het was ook de eerste keer dat ze hun nieuwe pasjes zouden gaan gebruiken van hun rekening hier. Een mooie gelegenheid om Arjan in te wijden in het gebruik van pas en pincode. Ook dat is gelukt.
Het is zelfs gelukt om broeken, shirts, riem én schoenen in één en dezelfde winkel te kopen. Dat zal je in Nederland niet zo gauw lukken, denk ik.
Daarna zijn we naar de Handelskade gelopen, de leukste locatie om even te zitten en iets te drinken, vinden wij. Theo was zo blij met zijn eerste salaris dat we zelfs een stukje appeltaart bij de frozen cappuccino kregen. Warm appelgebak mét slagroom. Het was heerlijk.

Daarna zijn we naar de kwekerij "klein Hofje" gegaan, vlakbij Blue Bay. Theo wil graag de tuin verfraaien. Hij heeft daar zelfs zijn eigen geld wel voor over. En zo liepen we daar langs allemaal mooie planten, struiken en bomen. Na 3 jaar Curaçao weten we wel dat we net zo goed een beetje klein spul kunnen aanschaffen, want met een beetje extra water groeit alles als een tierelier.
Wat Theo betrof hadden we daar de rest van de middag kunnen blijven. Maar ik had nog andere plannen... Theo zei onder het uitzoeken van de plantjes dat dit nog leuker was dan vuurwerk kopen.
Thuisgekomen is hij ook meteen aan de slag gegaan om ze in potten en in de tuin te zetten. En hij zal de komende tijd ook nooit vergeten om ze water te geven, tot ze genoeg geworteld zijn. Het heeft echt zijn hart.
de rechtse hadden we al, nu een nieuwe varen er naast

als ik het goed onthouden heb is dit een woestijnroos

leuke hangers, lijkt een beetje grassig

en, goed kijken, 2 bougainvilles onder de ramen van het appartement. Heel klein nu nog, maar onze ervaring is dat die héééél hard groeien, dus dat komt vanzelf goed

En als laatste activiteit van de dag ben ik nog met Ellen naar de baai gegaan, waar Ard inmiddels was met Thijs. En Anton en Henriët met de kinderen en logees, heel gezellig.
Heel komisch om te zien was dat toen de wedstrijd Brazilië-Nederland begon er maar een klein clubje mensen zat te kijken. Waaronder wel onze Ellen en Thijs. Pontificaal op de eerste rij. Maar toen het eerste doelpunt viel en er luid gejuich klonk, stroomden de belangstellenden toe. Het zag er niet zo oranje uit als afgelopen zaterdag, maar er zaten uiteindelijk minstens net zo veel mensen.


vogeltje drinkt appelsap, ik probeerde hem te fotograferen terwijl hij dronk, maar dat lukte niet. Hij was te snel...

Geen opmerkingen: