maandag 4 januari 2016

En nu?

Gezien alle meeleven zal ik nog even een update geven. Met de moed der wanhoop ben ik vanmorgen aan het werk gegaan. Het was, zoals ik verwachtte, rustig. Een mazzeltje voor mij. Maar in de loop van de ochtend heb ik besloten dat ik morgen echt eerst naar de dokter ga. Gelukkig was dat geen probleem...
Wordt vervolgd...
Er was vanmorgen, bij Dolfijn fm (ja, sorry, je moet toch wat luisteren...) de boterhamvraag: Waarom hebben zoveel vrouwen, 78%, zo'n hekel aan die eerste week in het nieuwe jaar?
Antwoord: Omdat je dan iedereen moet zoenen!
Haha, ik ben dus lang niet de enige... Wel grappig om dat zo eens te horen.

Vanmiddag ben ik met Ellen naar Yudaboyu geweest. Alles was goed, even een goed gesprek gehad. Tot onze verbazing is Ritalin weer verkrijgbaar op het eiland, voor zo lang als het duurt. Dus dan gaan we voorlopig nog maar even gewoon door zoals het nu is. Gezien de cijfers van Ellen is dat een prima oplossing.

Arjan had vandaag tot en met het negende uur les. Ze krijgen het rooster niet voor elkaar en dus is er gekozen voor een oplossing om de klassen in de bovenbouw door te laten gaan tot kwart voor 3. In Nederland een normale tijd, maar hier gaan alle scholen tot twee uur door en niet langer. Ze beginnen dan ook al om half acht. En Arjan had vandaag vier tussenuren. Lekker rooster, dus.
Ik vroeg aan hem of hij dan zijn huiswerk op school gemaakt had, vier tussenuren - dat moet lukken - maar nee, dat toch niet. Nog even thuis aan de gang. Nu ja, het is zijn keus. Vandaag kwam hij met een 9,3 voor informatica thuis, dat zit dus wel goed. In de komende periode gaan ze een website bouwen. Dat zijn de dingen die Arjan leuk vindt.

Ja, de vakantie is voorbij, we zullen weer aan het huiswerk moeten. Thijs had een heleboel sommen meegekregen, vertelde hij. Aangezien ik het grootste gedeelte van de middag weg was, heeft hij ze zelf gemaakt. Laten we hopen dat het goed gelukt is...
In elk geval is de kop er weer af, van het nieuwe jaar.

Geen opmerkingen: