donderdag 7 januari 2016

Oplossing

Onze gootsteen loopt niet zo geweldig meer leeg. Niet zo verwonderlijk als je bedenkt dat we geen heet water hebben uit de kraan. Dus het meeste spoelwerk doe ik met koud water. Natuurlijk wassen we wel met heet water af. Meestal koken we eerst een ketel water, tijdens het eten. Je went overal aan...
Al met al gaat er dan wel het een en ander aan vettigheid door de leidingen. Dus af en toe doe ik dan een fles gootsteenontstopper erdoor en is het probleem weer opgelost.
Nu kwam Anja vorige week met een andere oplossing: baking soda met azijn. Zij kreeg hiermee de wc ontstopt! (Hadden we dat eerder geweten...)
Zopas heb ik 3 eetlepels baking soda in de gootsteen gegooid. Flink aanduwen, zodat het meeste door de zeef gedrukt is. En dan langzaam azijn erop gieten. Ha, wat een reactie! Het begint meteen te bruisen. Ik goot even wat harder en het bruiste gelijk de gootsteen in. Uiteindelijk heb ik meer dan een halve fles azijn leeggegoten. Nog wel vijf minuten hoorde ik het bruisen in de leidingen. Straks nog heet water er achteraan schenken en dan eens zien of het geholpen heeft. Anders proberen we het kunstje gewoon opnieuw.

Ellen en Thijs waren vanmiddag bij Sandra. Ellen wilde heel graag haar goede-doelen-geld gaan brengen en Thijs gaat een spreekbeurt doen over zwerfhonden. Twee vliegen in een klap.
De hondjes waren so cute (Ellen) en Thijs heeft de halve middag zijn nieuw verworven informatie lopen spuien. Ik weet nu tenminste dat er twee soorten honden zijn: straathonden en dumphonden. Dat Sandra een foster is, moeilijk woord waar Thijs nog wel even op moet oefenen. Dat een sterilisatie 100 gulden kost en dat alle honden als ze geadopteerd worden gesteriliseerd moeten worden. Dat Sandra in 2015 36 (ja echt: 36) honden van de straat heeft gered. Voor 4 honden kwam haar hulp te laat.
Ellen en Thijs hebben een enorme bewondering voor Sandra dat zij dit werk doet. En ik ook trouwens.
Het is mooi dat Thijs zijn spreekbeurt over dit onderwerp mag doen. Hoe meer bekendheid, hoe beter!

De fysio heeft inderdaad dry-needling gedaan. Een heerlijk gevoel, die stroomstootjes door je spier. Morgen terug komen. Hij laat er geen gras over groeien... Op deze manier is het voor een groot deel voor het weekend opgelost :)

Geen opmerkingen: