zondag 28 februari 2016

6000

Vanmorgen zijn we met 6000 mensen, ongeveer, het kan er eentje meer of minder zijn geweest..., lopend over de Julianabrug gegaan. Wat een happening. Een wandeling van het Brionplein in Otrobanda naar Mambobeach. Voor het goede doel: de opbrengst is voor het Wilhelminafonds, de kankerbestrijding.
Thijs had vorig jaar met Ard meegedaan. Nu mocht ik mee. En ik ben blij dat ik dit meegemaakt heb. Het is echt de moeite waard. Niet alleen dat je dan over de hoge brug loopt, ook dat je met zoveel mensen loopt voor één doel.


Daarnaast was er ook een ride for the roses, een fietstocht. En vanmiddag een swim for the roses. Daarbij heeft Arjan meegeholpen: hij kajakte mee met de zwemmers om hun veiligheid in de gaten te houden.
Uiteraard zou Ard hierbij ook van de partij zijn geweest, als hij niet naar Peru zou moeten. Moeten is natuurlijk mogen... Ik heb Ard om half elf op Hato gedropt. Daar vandaan ging hij eerst naar Panama en vanavond zouden ze dan doorvliegen naar Peru. Al waar ze een week een conferentie bijwonen van de Turtle Conservation all over the world. Van Afrika tot in Amerika, zullen we maar zeggen. Een hele belevenis. Daar wil je wel een kajaktour voor overslaan...

Dat betekent dat ik hier de tent een week in mijn eentje run. We hebben gelijk vanavond spijkers met koppen geslagen. Ik ga de wekker niet eerder zetten, we hebben wel tijd genoeg, 's morgens, als iedereen zijn eigen boontjes dopt en niet te vroeg de laptop open doet. Een kwestie van plannen.
Voordat we dan om 20 over 6 de deur uit gaan, hebben we gegeten en afgewassen, zodat we de zooi niet 's middags om 1 uur nog op het aanrecht vinden.
Arjan zei: Ik houd niet van vroeg opstaan, maar ik wil wel graag vroeg wakker zijn.
Daar moest ik even goed over nadenken...

Geen opmerkingen: