woensdag 3 februari 2016

Hoe vermaken wij ons...

Thijs heeft een griepje onder de leden. Na een paar dagen vrij, waarop hij al steeds minder fit werd, ging het vanmorgen echt niet meer. Hij mocht thuis blijven. Hoestend en proestend, met keelpijn, oorpijn en hoofdpijn, heeft hij zich vermaakt. Uiteraard op de laptop. Dat betekende wel dat hij vanmiddag zijn laptoptijd erop had zitten. Oké, een muziekje erbij, dat mocht nog net.
Verder een beetje boek lezen en suffen op de bank. Soms warm en soms koud. Dus lekker met zijn dekbedovertrek lag hij buiten op de bank.

muziekje, boek, even chatten met Shavony, zo komt de middag wel om

Gelukkig, wat heet, blijft Arjan morgen ook thuis. Met ook keelpijn en snotterigheid. Ja, die virusjes zijn mooi besmettelijk.

Ellen blaakt nog van gezondheid. Ze hoopt dat ze niet in de vakantie, volgende week, aan de beurt is...
Voorlopig heeft ze het eerst nog druk met andere dingen: een knutselproject voor school. Opdracht: iets maken van kosteloos materiaal. Ze had bedacht dat ze iets van kranten ging doen. Probleempje: wij hebben geen kranten. Nu is Ellen niet voor één gat te vangen, ze zet gewoon een oproepje op Facebook.  Dat zag Kim en die gaf door dat ze wel een tas met oude kranten voor Ellen had. Ard heeft ze gisteravond meegenomen.
Daarna kwam ik er pas achter dat het project thuis uitgevoerd moest worden. Ik dacht dat ze de spullen vrijdag mee naar school moest nemen en dat ze daar dan aan de gang gingen. Oeps, misverstand tussen Ellen en mij.
Snel ging Ellen op zoek op internet. Lang leve onze digitale snelweg. Ze vond, na lang zoeken, een grappig mandje wat je met repen krantenpapier kon maken.


Heel de middag is ze bezig geweest, uitmeten, papier snijden, vouwen, in elkaar schuiven. En weer verder uitmeten, papier snijden enzovoort...
Na het eten heb ik haar maar even geholpen met het eerste deel. Alle reepjes zijn nu gesneden. Kan ze fanatiek verder vouwen. Het is een behoorlijk tijdrovend karweitje. Maar ik denk dat het wel lukt voor vrijdag.
Ellen had haar rapport vandaag ook mee. De juf sprak mij nog even aan en zei dat het heel goed gaat met Ellen. Alleen Papiaments moet nog wat omhoog.
Voor godsdienst heeft ze 'Uitmuntend', ze lijkt mij wel....


Geen opmerkingen: