maandag 1 februari 2016

Feest!

Vanavond hebben we een feestje gevierd. Er hing al ruim een jaar nog een donkere wolk boven ons hoofd. Door gebeurtenissen die met Ard z'n vorige werk te maken hadden.
We hebben heel wat in de rats gezeten, het was niet makkelijk. Maar vandaag is de wolk, om zo te zeggen, door ingrijpen en oordelen van hogerhand opgetrokken.
Tijd dus voor een feestje! Enkelen hadden wel zin in ballonnen en vuurwerk, maar we hebben pizza gehaald van de Domino's, de lekkerste pizza's van het eiland, vinden wij. Vooral de bbq-chicken is verrukkelijk. Maar ook de pepperoni en de Hawaii gingen helemaal op. Met een bak ijs als toetje. Heerlijk om, samen met de kinderen, te genieten van dit soort goede berichten. En op deze manier een moeilijke tijd achter je te laten.

De kids waren vrij vandaag. Gister was het kindercarnaval. Van Facebook begrijp ik dat het een succes geweest is. Ik ben blij dat ik er niet bij hoefde te zijn... Morgen zijn ze weer vrij want dan moeten de meesters en juffen een dag de schoolbanken in om naar een of andere Nederlandse prof te luisteren die een belangrijke keynote kwijt wil hier.

Zelfs Ard was vrij, ook de grote kinderen hoeven niet naar school :), maar vanmorgen is hij eerst in de weer geweest voor 'de grote donkere wolk' en daarna aan de slag met de voorbereiding van een interessante training voor een nog interessantere opdrachtgever, wordt vervolgd!

Natuurlijk moest ik wel gewoon aan het werk. Mijn leidinggevende had gevraagd of ik orde kon scheppen in de chaos die er heerst in onze computer. Alle aanvragen en uitslagen worden gescand. Ooit had ik daar een goed werkend systeem in, maar ja, ik werk nu meer op andere locaties en mijn systeem is ter ziele. Ook doordat we een crash gehad hebben in het computersysteem. Al met al missen ze mijn structuur. Dus of ik daar de komende tijd de boel kan reorganiseren. Een kolfje naar mijn hand. Misschien dat ik toch het verkeerde beroep heb gekozen...
Ik merkte dat ik, nadat ik mijn ziekenhuispatiënten had geprikt, met veel plezier richting Groot Davelaar ging. Niet dat ik anders met tegenzin naar mijn werk ga, maar er is dus wel verschil.
Vervolgens heb ik de rest van de ochtend achter de computer doorgebracht. Afgezien van 2 spoedpatiënten die ik nog even heb geprikt en een 'moeilijke' patiënt, waarmee ik mijn collega heb geholpen.
Toch makkelijk als je neurotisch structuur aan wilt brengen en daar zoveel lol in hebt...
Omdat ik geen kinderen uit school hoefde halen kon ik nog een uurtje langer blijven en zoveel mogelijk uitpuzzelen. Ik weet niet hoeveel tijd ik de rest van de week nog heb. Want het is ook weer tijd voor de statistieken. Elke maand verwerk ik die gegevens, de eerste week van de maand. Het is niet te geloven hoe snel de maanden voorbij vliegen.

Geen opmerkingen: