zondag 14 februari 2016

Wat een opluchting!

Na bijna drie maanden van ploeteren en mopperen ben ik nu zo opgelucht! Arjan heeft het voor elkaar gekregen dat ik Office terug heb op mijn computer. Na een crash, eind november, was ik alle extra programma's kwijt. Helaas, pindakaas, ook Office. Dat zat namelijk niet standaard op deze laptop. Grr.
Op dat moment kregen we het niet voor elkaar om Office terug te krijgen. Maar Arjan bleef door zoeken, ook zonder dat ik het wist.
Ondertussen behielp ik me met het gratis programma Open Office. Het werkte, alleen moest ik zo wennen aan de andere lay-out. Als ik bijvoorbeeld de presentatie voor zondag maakte, was het heel erg zoeken naar de juiste manier van invoegen en dergelijke. Wat een ergernis is dat geweest.
Nu is die hele ellende weer voorbij. Alles opent netjes met het juiste programma, Word, Excel, PowerPoint. Wat een opluchting! Masha, masha danki, Arjan!!

Het was vandaag een rustige dag. Alle carnaval perikelen zijn weer voorbij. Langs de route zijn ook ongeveer alle stoelen, banken en andere attributen weer opgeruimd.
Bij de grote rotonde Palu Blanku was dat wel nodig, want vanaf morgen wordt daar weer hard gewerkt. De laatste toplaag asfalt gaat deze week gelegd worden. Dat wordt dan nog een week stress, als je daar langs wilt.
En ze gaan op een gevaarlijk kruispunt, 5 minuten vanaf Blue Bay, een rotonde aanleggen. Ik ben heel blij dat dat gaat gebeuren, maar we moeten er langs, elke dag. Dat zal nog heel wat file betekenen. Morgenochtend zullen ze voor half 7 nog niet bezig zijn, schat ik in, maar vanaf morgenmiddag zullen we wel vaststaan.

Geen opmerkingen: