zondag 10 januari 2016

Bijzonder weekend

Gister hebben we een dag op Westpunt gehad met onze wijkkring.  We hebben natuurlijk ook wel veel geluk dat we Billy en Vanessa in onze kring hebben, die met hun familie een huis bezitten op Westpunt. Een heerlijke locatie om een paar dagen heen te gaan. Maar zelfs voor één dag is het al geweldig.
Je doet de deuren open en er is een grote ruimte, waar je met gemak met zijn twintigen kunt verblijven.
Zo hebben we daar gisteren de start van het nieuwe jaar gevierd, en tegelijk de verjaardag van Dirk.

We hebben met elkaar gekeken naar onze zwakke en sterke kanten, vervolgens hebben we de kansen en bedreigingen nog maar even doorgeschoven naar een volgende kring-avond.

We hebben gezellig met z'n allen nasi gegeten.
En daarna was het tijd om Newton te bekijken, het oorspronkelijke mijnwerkersdorpje.


Of om met Ard en Arjan te gaan duiken.


Ik heb gesnorkeld, vooral om de spieren van mijn rug en schouders te trainen. Het water was wel erg koud...
Toen het donker werd zijn we weer naar huis gegaan.
Waar ik alsnog de rest van de PowerPoint moest maken en ik er, tot mijn schrik, achter kwam dat ik voor vandaag moest koken voor Target. Nooit een rooster gehad...
Aangezien ik veel te veel rijst had gemaakt, 's ochtends,  had ik een pan vol witte, gekookte, rijst mee naar huis. Even nadenken, ik heb nog een blik ham, nog zakjes nasimix,  dan missen we nog wat groente en kroepoek en satésaus. Gelukkig houden Ellen en Thijs erg van nasi, dus die vonden het helemaal niet erg om twee dagen achter elkaar nasi te eten. Sterker nog, ze hebben zelfs vanavond weer nasi gegeten.

Vanmiddag kwam Ard z'n petekindje, Rhee-Gan met zijn papa en mama bij ons. Het blijft een wonder om te zien hoe hij groeit en hoe goed het met hem gaat. Het is al weer ruim twee jaar geleden dat hij bijna was verdronken en dat Ard, samen met anderen, hem heeft gereanimeerd.
dit was in november 2013, nog in het ziekenhuis
Nu is het een grote kleuter, die naar school gaat en alles kan wat andere jongens van zijn leeftijd ook kunnen. Heerlijk!
In de kerriesoep, vanavond, had ik de laatste rijst van gister verwerkt. Zo zie je maar weer, het komt vanzelf van pas. We hebben lekker gegeten met elkaar, kerriesoep en nasi. Ik kan geen nasi meer zien, de komende twee weken... :)

Geen opmerkingen: