zondag 23 juni 2013

Afscheidsdienst en open dag



Vanmorgen zijn we met elkaar naar de Fortkerk geweest. Daar was de laatste dienst met dominee Wouter. Een kinderdienst. Groep 6c van de Albert Schweitzer had hard geoefend, samen met juf Jessie en Wouter. Ze kenden alle liederen die we zongen, het is zo mooi om die kinderen enthousiast voorin de kerk te zien zingen met hart en ziel en heel hun lichaam. En ik denk dat de boodschap van de dienst ook wel over is gekomen. Voor grote en kleine mensen. Dat de Here God ons goed vindt zoals we zijn, dat we groeien van complimenten en dat we onze kritiek voorzichtig in moeten pakken en uitdelen.


Na de dienst was er gezamenlijk koffiedrinken met een lekker hapje. En natuurlijk nog wat officiële woorden voor Wouter van de VPCO-kant.




Daarna ging Ard met Theo, Arjan en Ellen naar Parera, de marinebasis. Daar hadden ze vandaag open dag. Onze andere Wouter, die ook meezingt in de kerk, werkt daar. Laatst had hij 3 maten meegenomen naar de kerk. Dus nu konden ze hun eigen werk laten zien. Eén van die jongens heeft Ellen geschminkt. Verder was het erg leuk om alles te zien. Jammer genoeg waren er te veel gegadigden voor de speedboten.

 
 
 

Ik was met Thijs gelijk naar huis gegaan. Thijs was bang voor lawaai en hij had geen zin in de drukte. Wij hebben hier een paar spelletjes gedaan. Onder andere Stratego. Niet echt mijn favoriet, maar Thijs vindt het geweldig. Omdat ik het niet goed ken, en dit een versie is die ik nog nooit gedaan had (een kleine, ooit bij Hertog Jan gekregen) las ik de spelregels. En zo gingen we aan de slag. Waarop Thijs tot zijn ergernis er achter kwam dat er spelregels bij zitten die hij niet kent, die Theo hem niet geleerd heeft. En ik slimmer speelde dan ik dacht. Oei, frustrerend voor ons mannetje.

Ard ging later nog met Thijs en Ellen naar de baai. Ik dook even met mijn dikke boek in de hangmat.
En aan het eind van de middag hebben we gezellig met elkaar, Herman en Anja ook, gegeten.
Zo vloog het weekend weer voorbij....

Geen opmerkingen: