donderdag 20 juni 2013

En wederom....

... al weer 2 dagen gewacht op Curgas. De leidingen zijn klaar, volgens Ard. De gasfles afgekoppeld, zodat ze kunnen testen. Maar al wie er komt, geen gasmannen. En nu wordt er ook niet op mail en telefoon gereageerd. Grrr.
Vanavond had Ard, dan maar, de kleine gasfles binnen aangesloten op het gasfornuis. En ik had al bij Anja gekookt. Nog een geluk dat er geen vreemden in het appartement zitten! Kan ik in elk geval morgen weer gewoon koken... Was de gasfles van het appartement leeg. Toen de aardappels nog niet gaar waren. Het is soms wel behelpen.
Morgen zit ik op de prikpost vlakbij Curgas. Het is wel heel verleidelijk om dan even tussendoor daarheen te gaan. Kan eigenlijk niet, maar als het rustig is... wie weet.

Gistermorgen heb ik voor het eerst de dagopening gedaan. Een stukje uit de Bijbel lezen, een overdenking erbij doen en bidden. Wel spannend, maar het ging goed.
Het was weer druk. En de koelbox met materiaal van Muizenberg kwam pas om kwart voor 12. Tja, dan weet je zeker dat het niet meer gaat lukken om op tijd weg te komen. Uiteindelijk was het na 1 uur dat ik weg kon. Toen had Ard al gebeld dat hij toch naar Julianadorp moest en dat hij Thijs en Ellen wel thuis kon brengen. Fijn, scheelt een hoop stress.
Kon ik nog een stukje pizza nemen, daar trakteerde Sherila op omdat we vorige week 2x de hoogste aantallen patienten gehaald hadden. Het wordt dus inderdaad steeds drukker.

Gister heb ik even met Rianne geskyped. Die heeft het voor elkaar dat ze komend jaar weer voor een stage deze kant op komt. Nu niet naar Curaçao, maar naar Bonaire. Dichtbij genoeg om elkaar weer te zien! Yes.

Gisteravond hadden we een gemeentevergadering. Die was zeer opbouwend. Het is goed om te merken dat er zoveel betrokkenheid is. Je merkt het niet altijd, in de drukte van het bestaan, maar het is er dus wel degelijk. En de bereidheid om met elkaar de schouders er onder te zetten.

Vanmorgen is Arjan naar de GGD geweest. Ze hebben op school, en op nog een paar scholen, een project gedaan over Biba Amor. Het had te maken met hoe je verandert als puber, wat liefde en verliefdheid inhoudt, hoe ga je om met seks. Aan het eind van het project was er een afsluitende toets. Arjan had daar een 9 op en daarom mocht hij, met nog 2 leerlingen van de Albert Schweitzer, naar de GGD. De minister zou er ook zijn. Dat was niet zo, maar wel een stuk of wat andere mensen van het ministerie. Ik heb na afloop nog even met de juffrouw van verzorging gepraat. Zij was mee. En zij vertelde dat Arjan wel opviel. Door zijn kleur, maar ook door zijn manier van verwoorden, hoe hij vragen kon beantwoorden. Jammer genoeg hebben wij geen Telecuraçao, daar zou het op te zien zijn, vanavond. Arjan vond het een leuke ervaring.
Daarna hebben Arjan en ik Ellen opgehaald en zijn we met z'n drieën naar de stad gegaan: schoenen gekocht, jeans voor Ellen, een short voor Arjan. En slippers voor Thijs, die was hij kwijtgeraakt bij judo.
Zaterdag ga ik nog een keer: schoenen kopen voor Theo en Thijs. Thijs mocht met Kiet mee, ze zijn vanmiddag weer bij de skateshop geweest. Daar is een skatebaan bij, vinden die jongens helemaal leuk. Kost niks en ze hebben een hoop lol.
En zo was mijn vrije dag weer voorbij gevlogen! O ja, nog wel een grote verrassing: vandaag kwam met de post mijn geboorteakte. Helemaal super. Nu wordt er nog aan gewerkt dat die van Theo ook komt. Maar anders gaan we ervoor om zonder geboorteakte toch een verlengd paspoort te krijgen.

En morgen vieren we feest: Herman en Anja zijn 12-en-een-half jaar getrouwd.

Geen opmerkingen: