woensdag 5 juni 2013

Thijs ziek, tijd voor vakantie

Vanmorgen kwam Thijs uit bed. Vroeg, zoals gewoonlijk. "Ik heb zo'n hoofdpijn en ik heb zere benen" zei hij. Ik voelde even, oeps, erg warm. Paracetamol, even lekker drinken en dan weer in bed. Hij blij. Gelukkig  waren Theo en Arjan vroeg vrij. En was Anja in de buurt. Die heeft gezellig samen met Thijs een kopje koffie gedronken met een koekje (en een dropje).


Kreeg ik allemaal van Thijs te horen toen ik thuis kwam.
Ik heb in de geschiedenis van de laptop gekeken. Handig, kon precies zien wat hij wanneer gedaan had. Afgezien van het kopje koffie, heel de ochtend op de laptop.
Het is maar goed dat ik morgen thuis ben. Ik heb hem al beloofd dat ik dan een spelletje met hem ga spelen. Ellen gaat naar haar vriendin Zita, gelijk uit school. Die wordt 's avonds om 7 uur weer thuis gebracht. Luxe!!
Dus hoef ik de deur niet uit. Lekker een dagje chillen met Thijs. Hopen dat hij dan ook weer opgeknapt is, want vrijdagmiddag zouden we zijn feestje vieren.
Ik denk dat hij gewoon aan het eind van zijn Latijn is, tijd dus voor vakantie. Nog 3 weken doorzetten.

Vanmorgen op het Lab was het stevig doorwerken. Maar ik heb in mijn eentje alles geprikt, alles voor verzending gekopieerd, ingepakt, geprint en weet ik wat niet meer. Alles liep als een trein. Daardoor kon Josepha alle glucose-apparaten checken en wat zij nog meer voor administratie-werkzaamheden moest doen.

Vandaag kreeg ik een mailtje van het gemeentehuis van Goor, waar ik geboren ben. Nu ja, tegenwoordig is dat Hof van Twente. Ze wilden wel mijn geboorteakte opsturen als ik een kopie van mijn ID stuurde, per mail. Arjan heeft mijn, inmiddels verlopen, paspoort gescand. Hopen dat ze nu snel die geboorteakte opsturen en dat het voor 27 juni hier is.

Ellen heeft morgen haar boekbespreking van Mees Kees op kamp. Eens zien wat ze daarvan terecht brengt. Dan moet er nog van alles op de laatste avond... Grrr. Je zou zeggen, 4 weken de tijd, dan heb je alles mooi op tijd in orde. Maar nee, als je nog zo lang hebt, waarom zou je dan haast maken?


Het lijkt er op dat op termijn (het zal nog wel even duren...) toch bepaalde mensen aangepakt gaan worden voor hun aandeel in de financiële ondergang van Curaçao. Waaronder vriend Schotte en schoonpapa van der Dijs. Ze roepen nu al moord en brand, dat hun goede naam door het slijk gehaald wordt enzo. Wat een giller. Hun goede naam... Ze voelen wel nattigheid, want Schotte heeft de advocaat die hier het meeste ervaring mee heeft, in zijn nekvel gegrepen. Van der Korst of zoiets. We zullen zien hoe zich dit verder ontwikkelt.

Geen opmerkingen: