zondag 2 juni 2013

beetje inhalen

Gistermorgen bracht ik Ellen naar de zeeverkenners. Onderweg kon ze alle verkeersborden uitleggen. Wow, wat heeft ze al veel geleerd! Dinsdag is het verkeersexamen. Dat moet wel goed komen. Zeker nu ze ook weet dat fietsers hier rechts moeten rijden. Daar oefent ze nog elke dag op. Haha.
Met dyslexie blijft het lastig om links en rechts goed te benoemen... Wij rijden rechts (in de auto, natuurlijk), maar de mensen aan de andere kant? Waarom rijden die niet links? Nou, keer je maar eens om. Die mensen gaan de andere kant uit. En als je je omdraait ga je ook die kant uit. En aan welke kant rij je dan...?
Ik snap het wel. Als ik kaart lees draai ik hem ook mee naar alle kanten, anders kom ik niet uit met links en rechts. Tot grote verbazing van Ard. Daar zijn wij vrouwen voor.

Op de terugweg, gister, ben ik bij Zuikertuintje geweest. Iets leuks gekocht voor ons kleine neefje in Nijmegen. Van de week op de bus doen en hopen dat het er niet al te lang over doet. Leuk om weer eens bij de kleine maatjes te kijken!

En toen door naar de kerk. Ard en Theo waren daar voor een vervolg bijeenkomst over de jeugd. De Papiamentstalige gemeente had ook een bijeenkomst met ontbijt. Ik kon zo aanschuiven voor een bakje koffie. En als ik wilde mocht ik gerust wat lekkers nemen. Maar ik had al ontbeten. Dus ik ging voor alleen de koffie. Gezellig gepraat met een groepje dames. Ik merk dat ik het gesprek in het Papiamentu wel kan volgen, maar meepraten is nog wat lastig.
Ard is nog een poos gebleven, die heeft aan het eind van de ochtend Ellen weer opgehaald.

's Avonds kwam Janwillem nog langs. Die had een witte bloes met gele vlekken. Ik had beloofd dat ik daar mijn best op zou doen. Maar tot nog toe zijn die vlekken er nog niet uit... Van de week nog eens een ander trucje proberen. Er zitten blauwe stukken op, dus hij kan ook niet zo in de bleek. Wordt nog aan gewerkt, JW!

Vandaag hadden we een mooie dienst. Ard zong, met nog 2 andere mannen. Ging heel goed, klonk mooi. Theo deed het geluid. Arjan deed de beamer, met een klein beetje soufleren van mij. En Ellen hielp in de creche. Tussendoor hebben we ook nog de koffie klaargezet. Dacht ik dat er een volle fles juice in de tas zat die ik vorige week meekreeg. Zag ik vanmorgen in de kerk dat er nog minder dan de helft in zat. Oeps, foutje. Dus die juice ging wel helemaal op. Daarna dronken de kids thee, met suiker. Is ook best lekker, toch?





Vanmiddag hebben we geskyped met Dirk en Rienke. Konden we kleine Joël even zien, ook al was het dan op afstand. Wel een super-uitvinding, skype! Alleen jammer dat de verbinding ineens weg was. Maar ja, dat heb je soms als je op Curaçao woont.

Morgenochtend vroeg uit bed. Alle wekkers zijn gezet. Want morgen is Ard jarig. Hieperdepiep hoera!
Thijs gaat morgen dus niet naar judo en Theo en Arjan ook niet. Zodat we tenminste met elkaar kunnen eten en een feestje vieren!

Geen opmerkingen: