donderdag 10 maart 2016

Het lijkt wel herfst!

Vannacht heeft het flink geregend. Ik stelde Bernadette en Ingeborg gerust met de mededeling dat het meestal overdag wel weer droog is. Dat kwam niet helemaal uit, want ook in de ochtend regende het lekker door. Goed voor de tuin, na zo'n tijd droogte...
We hadden eigenlijk een beetje het plan om om een uur of 10 naar de baai te gaan. Een luxe die ik mezelf nooit permitteer. Helaas, met zoveel wolken en buien was het niet echt leuk. Dus hebben we thuis onze koffie gedronken en een paaseitje gegeten. Was ook lekker.
Overigens scheen aan het eind van de ochtend de zon weer, zoals het hoort :)

Tussen de middag hoefde ik alleen even Thijs te halen. Dacht ik. Was er een ongeluk gebeurd op de brug. Op de heenweg kon ik er, aan de andere kant, nog gewoon langs. Voor de terugweg wist ik al dat het lastig zou worden. Ik dacht slim te zijn en er omheen te kunnen, maar dat was fout gegokt. Toen ik dan vervolgens besloot om via de Emancipatieboulevard langs de andere kant van het Schottegat te rijden, stond het daar inmiddels ook op verschillende punten vast. Grr.
Uiteindelijk heb ik er 3 kwartier over gedaan om thuis te komen. Snel eten, gelukkig dat de tafel al gedekt was, en weer op pad om Ellen te halen en boodschappen te doen bij de Albert Heijn. Ondertussen waren Bernadette en Ingeborg voor hun dagelijkse portie zon en zeelucht naar de baai. Ze hebben nu allebei after sun nodig...

Waarna we onze nieuwe gasten Harm en Joke, Henk en Bieuwkje van harte welkom konden heten.

Op verzoek van Ellen aten we stamppot andijvie, haar lievelingseten. In de koelkast stond ons toetje.
Als je hierbij denkt dat het urinepotjes zijn,


wat denk je dan hierbij, Bernadette??

Na het eten hebben we nog even een spelletje Uno gedaan met z'n allen. Thijs zijn keuze, maar die werd heel hard aangepakt door Arjan. Een leermomentje om toch door te gaan met het spelletje, ook al ben je zwaar aan de verliezende hand. Hij heeft het volgehouden!
kijk, Ellen met donut in haar haar


Ingeborg en Bernadette hebben allebei een keer gewonnen. Dat krijg je als broertjes elkaar dwars zitten... Maar we hebben wel gelachen

Geen opmerkingen: