donderdag 24 maart 2016

Hartverwarmend

Natuurlijk had ik wel ingeschat dat mijn blog van gisteren reacties op zou leveren. Maar zoveel, dat was echt hartverwarmend! Het was best spannend om nu dan eindelijk onze beslissing openbaar te maken. Er waren al veel mensen die het wisten, familie, vrienden en gemeenteleden hier. Het was vooral voor onze contacten van iets langer geleden echt nieuws. Wat doet het dan ontzettend goed om zoveel medeleven te merken vanuit Zeewolde (vooral), maar ook vanuit Bunschoten en Genderen zelfs. En verder nog her en der uit Nederland.
Vanmorgen, toen mijn wekker was gegaan, heb ik al die berichtjes zitten lezen in bed. De tranen liepen me over mijn wangen... Dus bij dezen: hartelijk dank, iedereen!

Ard moest nog aan het werk, vanmorgen. Dat wil zeggen: er was een paasviering (met een mis, RK-schoolbestuur, hè). Was overigens erg mooi geweest.
Onze kinderen waren al vrij. En omdat ik Ellen en Thijs beloofd had dat ze nog een keer naar Zero Gravity mochten, hadden we bedacht dat dit een ideale dag ervoor was. Zero Gravity is een trampoline ruimte in Sambil. Ellen had uitgezocht van hoe laat tot hoe laat ze open waren. Vanaf tien uur 's ochtends. Het is vlakbij ons huis, dus we konden er mooi om tien uur zijn. Ik had bedacht dat het vast nog niet druk zou zijn, om die tijd. Dat kwam inderdaad zo uit. Het eerste kwartier waren ze met z'n drieën. Want natuurlijk mocht Arjan ook mee. Die voelt zich nog niet te oud voor zo'n activiteit. En zo hebben ze zich even heerlijk vermaakt.


Jammer genoeg verrekte Thijs na een kwartiertje een spier in zijn rug. Tranen met tuiten, vanwege de pijn en de frustratie. Heb je je zo lang verheugd op dit uitje, gebeurt dit! Erg sneu. Het meisje van de balie was vol medeleven en kwam met een potje gel. Dat heeft ze lekker op zijn rug gesmeerd. Daarna heb ik hem beloofd dat hij nog een keer in de herhaling mag.

Na het springen zijn we naar de bank gegaan. De KLM moest betaald worden. Hier hebben we geen Ideal (en een creditcard hebben we ook niet). Maar daar hadden ze wel een oplossing voor. Gewoon een KLM rekening bij een lokale bank. Na een half uur wachten in de rij bleek wel weer dat ik eerst bij een andere bank het geld contant op moest halen, want met een pasje pinnen van een anderen bank kan dan weer niet. Alleen beloofde het meisje achter de balie dat ik niet weer een half uur in de rij hoefde te staan. Al met al ben je dan toch zo een uur verder.
Tot grote ergernis van Thijs moesten we daarna ook nog naar La Curaçao voor spijkerbroeken voor Arjan. Die vindt het beter om samen met mams (of paps) kleren te kopen, al is het dan wel van zijn eigen kleedgeld. Laten ze nou net een aanbieding hebben liggen: twee voor Ang. 26,50  Dan mag je niet mopperen. Hopen dat de kwaliteit goed genoeg is. De tijd zal het leren. Voorlopig kan Arjan weer even vooruit. Toen nog een paar slippers van zeven gulden. Wat een mazzel.

Vervolgens moesten we nog boodschappen doen bij de Centrum. We kwamen er toch langs en zo haalde ik me de woede van Thijs op de hals... Gelukkig viel de drukte binnen mee. Want de dagen voor Pasen is het hier erg druk in de winkels. Morgen zijn alle winkels dicht. Op Goede Vrijdag gaat bijna het hele eiland naar de kerk. Heel anders dan in Nederland! Op zaterdag wil je dan ook niet de supermarkt in. Ik tenminste niet. Daarom heb ik een strakke planning gemaakt: een lijst van wat we de komende week gaan eten en wat ik daarvoor nodig heb. Tel daarbij op dat we maandag een nieuwe gast in het appartement krijgen en je hebt een idee van wat voor boodschappenlijst ik mee had. Tussen de middag naar de Centrum. Naar huis, eten, was ophangen. En daarna naar de Albert Heijn. Maar, het is allemaal gelukt. De tickets zijn betaald. De boodschappen zijn binnen. Alle was is schoon en opgevouwen. Pff, morgen naar de kerk en daarna relaxen.

Thijs zijn rug voelde vanavond al weer een stuk minder pijnlijk, zei hij. Ik denk dat het een tussenribspier geweest is die hij verrekt heeft. Ik heb er vanmiddag nog wat Deep Heat zalf opgedaan. Dat helpt ook. Morgen nog eens en dan zal het wel bijna over zijn.

Geen opmerkingen: