zaterdag 5 maart 2016

Te laat

Gister mijn laatste werkdag voor mijn vakantie. Alles liep zoals gepland. Thijs is naar de Mac gegaan, heeft daar heerlijk zitten genieten van zijn Happy Meal met een ijsje. Waarvan hij uiteindelijk maar de helft op heeft gegeten. Ik mocht de andere helft. Met een wrap. Jammie!
Daarna hebben we Ellen opgehaald bij tante Anja, waar ze weer hard geoefend heeft met rekenen. O, wat zijn we blij met deze extra lessen! Ze haalt bijna alleen maar voldoendes op rekenen. Superfijn.

Vervolgens hebben we boodschappen gedaan bij de Centrum, zodat ik niet meer weg hoefde. Alles zo strategisch mogelijk.
Thuisgekomen heb ik de boodschappen opgeruimd en de badkamers gesopt. Toen was er tijd voor een bak koffie. Want we hadden afgesproken om 's avonds spelletjesavond te doen. Iedereen was vanaf 6 uur welkom, maar Annemieke had mensen uitgenodigd, en dan sta je wel eens voor verrassingen. In dit geval kwam iedereen wat later :)
We hadden simpel soep uit blik, ook prima te doen voor een keer. En broodjes gezond met een hamburger. Kun je zelf zo gezond maken als je wilt, nietwaar?
Zo tussen 7 en 8 kwam iedereen binnen druppelen. Tot Thijs zijn onuitsprekelijke voldoening was er iemand die met hem Stratego wilde doen. Zijn lievelingsspel. Helaas vindt niemand hier in huis dit echt leuk. Ik doe de korte versie nog wel regelmatig, voor zijn lol. Maar Emy, een stagiaire bij Encelia, ging echt voor de lange versie. Thijs genoot. Ze zijn gestopt toen ze allebei nog konden winnen. Geen idee waarom ze stopten, trouwens.
Ondertussen deden wij fanatiek Uno. Altijd een succes. Wie won er ook alweer?
Toen kwam Ellen aan met Triomino. Ook goed te doen. Heel verrassend, Ellen won. Dat hebben we nog nooit meegemaakt. Zit hem misschien toch ook in die rekenlessen...? Hoe dan ook, daarna was het wel tijd om te douchen voor Ellen en Thijs. We zullen gauw nog eens een avond plannen.

Vandaag was het weer taxidag. Vanmorgen ben ik met de dames naar Brakkeput gereden. Omdat ik ze ook weer mee terug moest nemen, heb ik mezelf bij Caracasbaai geparkeerd. Verplicht een ochtendje liggen, lezen, zwemmen, nadenken. Thijs was zo lief om mij lekker met factor 50 in te smeren, voordat ik wegging. Vorige week ben ik knetter verbrand, daarzo. Mijn nek jeukt nog, dat helpt wel om verstandig te zijn.
Na het douchen, vanmiddag, bleek wel dat ik zelf nog wat plekjes vergeten was in te smeren. Dus volgende week zal het wel weer jeuken. Maar dan ergens anders....
Thuis hebben we maar weer een broodje gezond gegeten. Er was nog genoeg sla, paprika en komkommer. Daarna hebben we het werk eerlijk verdeeld: Ellen en Thijs mochten afwassen, ik ging stofzuigen en Arjan dweilen. Ook al hebben we dan niet alle hoekjes van het huis gehad, het lijkt voor het oog weer redelijk schoon.
Even een snel kopje thee en toen was het al tijd om naar Mambo-beach te gaan. Thijs had daar een feestje van een vriendje. Bij de gamers lounge: dat is precies wat het klinkt, twee uur spelletjes doen met een beeldscherm voor je neus. Het ultieme genot als je 11 jaar bent.
Ook nu had ik geen plan om naar huis op en neer te gaan. Genoeg strand om te zitten, daarzo. Uiteindelijk zat ik er met de moeder van het jarige vriendje en nog een moeder. Relaxed, op zaterdagmiddag.
Om half 9 waren we thuis. Hoogste tijd voor Thijs om te douchen en naar bed te gaan. Trouwens, voor Ellen ook, na gisteren.
Was ik net de computer aan het opstarten, ging de telefoon. Nu bellen er niet zoveel mensen op mijn telefoon, dus dan gaan bij mij wel de alarmbellen rinkelen. Bleek het mijn collega-beamteamer te zijn. Hij zat nog op zee en kon morgen niet de presentatie doen in de kerk. Ah jo, geeft niet, zei ik. Ik kan wel.
Waarop hij schoorvoetend zei: Ja, maar, hij is ook nog niet gemaakt.
Oooo, jaaaa, dat is niet zo fijn...
Dus, in plaats van 'Wie is de mol' te gaan kijken, kon ik de ppt gaan maken voor morgen. Een tikkeltje aan de late kant. Ik schatte in om daar 2 uur mee bezig te zijn, maar het viel een half uur mee. Dus, toen vond ik dat ik alsnog wel de finale van 'Wie is de Mol' kon gaan kijken. Dat werd vervolgens wel erg (te) laat, maar het was het waard. Het is het enige programma wat ik via Uitzending Gemist kijk op de Nederlandse televisie. Hoe dan ook, de Mol is bekend, de winnaar en de verliezer ook. En Theo vertelde dat hij er live bij is geweest.

Nu moet ik rap naar bed. Het is echt veel te laat. Morgen moet de wekker een kwartiertje vroeger, zodat we om 8 uur in de kerk kunnen zijn. Arjan voor het geluid en ik voor de presentatie. Vorige week, toen ik er niet bij was, had Ard de presentatie niet kunnen openen. Ik denk dat het nu wel goed gaat, maar ik wil het toch maar liever van te voren zeker weten.
Als het goed is komt Ard morgenmiddag om half 1 aan op Hato. Die heeft genoten van een weekje Peru. Ja, met die schildpadvrienden kom je nog eens ergens.

Geen opmerkingen: