donderdag 23 augustus 2012

Jarig

Vandaag hebben we mijn verjaardag gevierd. Vanmorgen eerst bij het ontbijt de cadeautjes. Een lekkere grote hangmat. Morgen maar eens even proberen. Een leuk horloge, 2 boeken van Daphne Deckers. Dat zijn van die boeken waar de tranen je af en toe over de wangen lopen van het lachen. Geweldige schrijfster. En een wekker met projectie. Lijkt me heerlijk. Dat ik niet meer me helemaal uit hoef te rekken om op de wekker te kunnen kijken. Ooit hebben ze dat echt heel verkeerd bedacht bij Ikea: Het bed is laag, het kastje is hoog en het heeft een opstaande rand, waardoor je niet makkelijk op je wekker kunt kijken.
Halverwege de ochtend kwam Ruben. Die heeft het grootste deel van de hekjes in de olie gezet. Morgen gaat hij verder. Vanmiddag is hij weer met Thijs en Ellen naar de baai geweest. Ideaal. Hier lekker rustig en de kids zijn mooi bezig.
Vera is vanochtend op de koffie geweest. Konden we een keer ongestoord lange tijd babbelen! Dat gebeurt zelden. Voor herhaling vatbaar.
Aangezien ik geen auto had heeft Ard de kinderen opgehaald uit school. Had ik roerbakei klaargemaakt en hebben we aan tafel gegeten. Relaxed.
Theo en Arjan kwamen luxe thuis. Werden door de moeder van Mathilde(!) voor de deur afgezet. Ik stond net met mijn handen heel smerig in het deeg (voor de pizza). Dat was jammer. Zal haar morgen maar eens bellen om een afspraak te maken.
Over afspraken gesproken... eindelijk, eindelijk heb ik een afspraak bij de tandarts. Eerst maar eens voor de kinderen. Ellen heeft research gedaan: heel veel kinderen kennen geen fluor, zei ze. Ze weten niet wat een fluorbehandeling is.
Dat kan kloppen, want hier hebben ze tot voor zeer kort fluor in het drinkwater gedaan. Dan is het niet echt nodig om ook nog bij de tandarts fluor op die tanden te smeren. Tot ze hier uiteindelijk ook inzagen dat al die fluor in het water misschien toch niet  zo gezond is. Dus we zijn benieuwd! Ik zal mijn engels maar eens oppoetsen, want de tandarts spreekt alleen maar engels. En spaans, maar daar ben ik niet zo goed in...Ze is wel lief, daarom gaan we ook naar haar. Het is de moeder van een jongetje uit Thijs zijn klas. En het is vlakbij school. Mochten ze nog eens een beugel nodig hebben, dan zijn we dichtbij.
Ook heb ik een afspraak voor Thijs bij de oefentherapeut. Die gaat volgende week vrijdag uitgebreid kijken naar de motoriek, met name de fijne motoriek.
Vanmiddag heb ik mijn best gedaan om pizza te maken. Met bloem, bakpoeder en melk en een beetje zout. De rand was wel een beetje hard, maar verder smaakte het best. Alles is opgegaan. Ik was een half uur kwijt voor het deeg en alles. Daarna moest het een half uur in de oven. Dus voor herhaling vatbaar: simpel en lekker. Ruben en Janwillem bleven ook eten.
Na het eten zijn Ruben, Theo en Arjan nog even naar de baai geweest om te zwemmen. Theo moest zijn energie kwijt. Soms gaat hij ook zomaar een uur rennen. Heel soms gaat Arjan dan mee...
Net voor half 6 hebben we mijn auto weer opgehaald. De man van de garage dacht dat het probleem van het olielampje lag aan de warmte. Dan kan de olie te dun worden. Hij heeft het filter vervangen en de olie ververst. Wel jammer van de 3 flessen olie die er pas in gegaan zijn. Maar hij reed goed, naar huis toe. Morgen maar eens zien hoe het gaat als ik de brug op ga (en andere heuveltjes....)
Nu nog de keuring, maar dat moet toch ergens anders. Nog even hopen op géén controles. Alhoewel ik niet weet hoe streng ze daarop zijn. In elk geval niet zo streng als in Nederland!

4 opmerkingen:

Petra zei

Hee Mariette, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Wat een leuke cadeus heb je gekregen! Dus nu zit (hang...) je lekker de hele dag in je hangmat? Relaxed!
Helaas geen verjaardagsvisite van ons dit jaar, we konden ons nu geen snoepreisjes veroorloven ;-) Maar wie weet, later...
Groeten, en geniet van je cadeaus en van je gezin!

Anoniem zei

Hoi Mariette, Ook namens ons uit Genderen van harte gefeliciteerd met je verjaardag. groet, Ad, Corine, Thomas, Rachel en Nathan

Mariëtte Koops zei

Bedankt! Helaas idd geen logees... Was vorig jaar erg leuk dat Hermen er was. Kan me haast niet voorstellen dat dat al weer een heel jaar geleden is.
Groetjes aan allemaal. En ik geloof dat Ard graag even met Hermen wil spreken over de politieke toestand (wantoestand) hier...

Mariëtte Koops zei

Bedankt! Ik zal binnenkort eens een papieren brief schrijven.
Sterkte met alles!
Hartelijke groeten van ons allemaal.