zaterdag 11 augustus 2012

Ontmoeting met een choller

Vanmorgen zijn Theo en ik samen de stad in geweest. Op de parkeerplaats sprak een choller ons aan: mevrouw, mevrouw, mag ik 5 gulden voor een ijsje. Nu ben ik inmiddels wel op de hoogte van de wensen van chollers. Graag geld, maar niet voor een ijsje! Het antwoord was dus 'Nee'. Waarna ik me realiseerde dat ik niets mee had. Alleen een flesje ijswater. Dat heb ik hem aangeboden en dat wilde hij ook wel aannemen. Hoe dan ook was ik niet van plan om hem geld te geven. Hij bleef een poos achter ons aan gaan met zielige verhalen. Drie dagen geen eten gehad... jaja. Maar het speet me echt dat ik niets eetbaars mee had. In het vervolg zal ik zorgen dat ik altijd iets bij me heb als ik de stad in ga. Al was dit de eerste keer dat een choller me aansprak.
Ik was wel heel blij dat Theo bij me was. Judoka...! Die man zag er nog niet zo slecht uit, dus als hij handtastelijk was geworden weet ik niet of ik dat aan had gekund.


Theo had in de stad een i-pod uitgezocht. Cadeautje voor zijn diploma. Ik was wel twee beetjes verrast door de prijs. Dus we hebben buiten even overleg gepleegd en hebben een deal gesloten: elk de helft. Nu is hij helemaal blij met zijn nieuwe aanwinst en alle mogelijkheden die er op zitten.
Lijkt mij ook wel een leuk ding...!
Daarna zagen we de politie met woeste vaart over de pontjesbrug racen, de Breedestraat in: roofoverval op een juwelier. Volgens mij kun je beter geen juwelier zijn. Regelmatig worden daar overvallen op gepleegd. Niet gezond. Van de daders geen spoor...
Aangezien het toen nog maar half 11 was en we ons nog minstens 5 kwartier moesten vermaken voordat we naar de zeeverkennerij moesten, zijn we naar de bieb gegaan. Boeken uitgezocht en bladen zitten lezen. Lekker uitgerust.


Vanmiddag zijn we met z'n allen naar het strand geweest. Gewoon hier, naar onze eigen baai. Waar hééél toevallig ook Mathilde was met een vriendin. Waardoor we Theo de hele middag niet gezien hebben. Als gevolg van een soort van magnetische werking. Even ter info: Mathilde is een meisje van onze kerk, zit ook op Target en zit ook op de Albert Schweitzer Havo-Vwo.



We kwamen op het strand, vanmiddag, en zagen een stuk afgezet met geel lint. Blijkt dat er een schildpad eieren heeft gelegd! Dat is erg leuk. Spannend nu wanneer ze uit gaan komen. Ongeveer 54 dagen, een beetje afhankelijk van de soort. Hopen dat ze de weg naar de zee nemen, want wij hebben hier geen turtle-watch zoals in Miami.

Geen opmerkingen: