zondag 12 augustus 2012

Startdienst VPCO

Vanmorgen hadden we een kerkdienst in de Emmakerk. Een VPG-kerk, vergelijkbaar met PKN in Nederland. Dit is een gemeente die ook hoort bij de dragende kerken van de VPCO, de werkgever van Ard. Het betekent dat de meeste kinderen uit die gemeente naar een school gaan van de VPCO (Marnix of Albert Schweitzer). Het was een mooie dienst. Over hoe kinderen zich ontwikkelen, aan de hand van het verhaal van de twaalf-jarige Jezus in de tempel. Dat kinderen zich veilig moeten voelen om zich goed te kunnen ontwikkelen. Dat ze uitgedaagd moeten worden, maar wel met een veilige thuisbasis. En dan vanmiddag een dienst over dat we God onze Vader mogen noemen! Wat zijn we rijk.

Vannacht en vanmorgen, zelfs tot in de middag hebben we flinke buien gehad. Dit kwam door een tropische storm die ergens in de buurt rondtrekt. Goed voor de tuin, zeggen we dan. Je ziet de planten echt snel uitlopen: weer een blad aan de bananenboom, de amandel groeit en groeit. Ik ben benieuwd hoe snel de bomen in de mondi weer groen worden. Er zijn nu veel blaadjes afgevallen.



Door die buien konden we niet naar de baai. Ik was blij dat we gister lekker lang geweest waren. Nu bleven we thuis. Ik heb relaxed zitten lezen. Thijs en Ellen hebben met lego zitten spelen en de rest vermaakte zich met laptops.

1 opmerking:

Anoniem zei

Gaaf, die schildpadeieren op het strand! Als je erbij bent als de kleintjes uitkomen wel een foto maken, dan kunnen we meegenieten van dit wonder.
Fijn he, zo'n gezegende zondag. Met af en toe een bui is het ook goed, toch?!
Wij genieten ook nog van mooi zonnig weer, buiten koffie drinken, deuren open .... als ik mijn ogen dicht doe, waan ik me op ....
Geniet van een nieuwe week.
groetjes van Anja en Herman