maandag 20 augustus 2012

Het schiet op...

Vanmorgen ben ik weer op de Dividivi geweest. Het begint op te schieten met de boeken. Alles wat we hebben staat nu in de kast. En ik denk dat ik wel over de helft ben met schoonmaken. Langzamerhand krijgen we overzicht.
Volgende week is er een ouderavond. Ik zal meester Wendell vragen om aan te geven dat we op zoek zijn naar versterking. Lijkt me geen overbodige luxe. Soms als ik even uit moet rusten van het poetsen lees ik een boek. De meeste kun je wel vrij snel doorlezen... Om te beoordelen of het kan: qua onderwerp en qua niveau. Leuk werk. Kopje koffie erbij!
Ellen was bepaald niet de enige die trakteerde, vandaag. Ze vond het geweldig. Vooral het feit dat je een cadeautje uit mag kiezen bij alle juffen (en meesters, groep D heeft nu een meester en meester Wendell, schoolhoofd, de rest is wat je noemt een kippenhok). Daarom alleen al zou ze niet terug willen naar Nederland. Dus het was een gezellig in- en uitlopen van al die kinderen met hun traktatie. Allemaal op weg naar meester Wendell. Sommigen keken nog een beetje twijfelachtig naar mij. Alleen het jongetje dat ik vorig jaar in mijn leesgroepje had bood mij een heerlijk chocolaadje aan... De rest moet nog een beetje wennen. Daardoor bedacht ik me wel dat ik ook maar eens het één en ander aan moet schaffen voor jarige kids. Een boekenlegger ofzo...
Thijs was vanmiddag bij Kiet. Lekker rustig hier. Vanavond heb ik hem na de judo weer opgepikt.
Ellen vermaakte zich met laptop, rekenen en tafels. Ze vertelde trots dat ze een 8 had op de tafels. Alleen hoorde ik later van de juf dat ze de norm nogal bij had moeten stellen omdat ze het allemaal zo slecht gemaakt hadden. Volgende week nog een kans: 2 fouten een punt. Dus door oefenen! Ellen dacht dat ze klaar was met oefenen, na de vakantie. Dat was een misrekening.
Theo en Arjan waren mooi op tijd thuis, vanmiddag. Hadden eindelijk huiswerk. Dus geen laptop meer. Dat was een tegenvaller. En ik heb weer 4 boeken gekaft. Zo is het nog wel te doen. Ik weet nog dat ik 2 jaar geleden een hele ochtend heb staan te kaften op Theo zijn boeken. Op mijn verjaardag!

Theo heeft vannacht zijn airco aangehad: 7 kW. Toch nog eens even opzoeken of dat een beetje normaal is. Als je dan 5 keer 7 rekent, dan kom je wel hoog uit. Lijkt me niet helemaal normaal...

Geen opmerkingen: