woensdag 29 augustus 2012

Ouderavond

Vanavond op de school van Ellen een ouderavond gehad. Lekker positief. De regels zijn duidelijk. Een open school, je kunt altijd komen met je ideeën. Een 'kleine' school, altijd nog wel iets groter dan 'de Werf' maar voor Curaçaose begrippen klein: 154 leerlingen. De juf is ook een leuke juf. Natuurlijk wist ik er al wel het een en ander van. Toch wel fijn als je de juf ook tussendoor regelmatig ziet en even spreekt. Ze vertelde dat Ellen zelf had mogen kiezen met rekenen of ze met het Maatschrift ging werken (net als vorig jaar en het jaar daarvoor in Nederland...) of met de groep een niveau hoger. Ellen had gekozen voor een niveau hoger, dus ze maakt de sommen net als de rest van de klas, maar dan de helft minder. Compacten, zogezegd. En dat gaat goed. Ook hier gaan ze wel cijferen, hoofdrekenen, redactiesommen maken... Tot nog toe pakt Ellen het goed op!
Als ik dan 's morgens vroeg (kwart over 7) bezig ben in de bieb, hoor ik de kinderen zingen. Groep E en F, volgens mij. Heerlijk, die muziek er bij. The winnerman, sta eens even op als je Jezus liefhebt, en nog meer.
Meester Wendell zou vanavond vragen of er mensen zijn die willen helpen in de bieb, maar dat is er een beetje bij ingeschoten. Moet maar eens in de nieuwsbrief. Dan bereik je alle ouders, mag ik hopen. En dan nog denk ik dat we moeten gaan lobbyen.

Verder vandaag: vanmorgen druk geweest in de bieb. Boeken geïnventariseerd. Nu eens op internet snuffelen of ik niveaus kan vinden...
Vanmiddag druk geweest thuis. Snel bedden verschonen, snel was draaien, snel was opvouwen, snel opruimen. Snel even rijst met kip-kerrie koken: Theo moet naar krachttraining... Fieuw, het is weer gelukt. Snel onder de douche en dan naar de Dividivi.
Gelukkig is het morgen donderdag. Alleen maar een gesprek met de mentor van Theo. Je moet ook niet proberen om alles tegelijk te organiseren. Ik merk nu al dat de dingen in mijn hoofd door elkaar gaan lopen. Laten we zorgen dat we de verhalen bij de juiste kinderen vertellen. Grapje.... Nee, dat komt wel weer goed, morgen. Ik weet nog niet hoe de mentor er uitziet. Blijkbaar vers uit Nederland, want ze had net haar container gekregen en heeft 2 verhuisdagen gehad. Maar het mailcontact dat we hebben gehad was erg leuk.

En de wegenkaart die ik gister kwijt was lag in de tuin onder de palmpjes...

1 opmerking:

Stijnie zei

Super dat je ouders in febr. komen, Mariette!
Fijn dat het zo goed met hen gaat dat het kan.
Heerlijk om naar uit te kijken voor jullie allemaal!