vrijdag 10 augustus 2012

het weekend in

Vanmiddag zijn we gezellig met buren van een paar huizen verderop het weekend in ge-happy-houred. Geen werkwoord volgens Van Dale.... Al een paar keer hadden we elkaar gesproken. Een vage afspraak gemaakt om eens langs te komen. Zo gaat dat vaak. Ellen speelde al heel vaak bij Marie-Louise. Dus gister hebben we maar eens een echte afspraak gemaakt. Willemien nam het stokbrood mee met kruidenboter. Ik heb een pan met kippensoep gemaakt. Aardappelsalade erbij. En een halve patilla.
Op deze manier is het leuk kennismaken. De kinderen hebben zich uitstekend vermaakt met elkaar, de hut, de golfbaan, Bassie en Adriaan en lego.

Arjan had een leuke ochtend op school. Ze hebben de hele school verkend. Hij snapt nu ook welke codes voor welk vak gebruikt worden. Heeft een plattegrond met de nummers van de lokalen. Maandag gaan ze dan voor 't echie.

Ellen vindt haar klas zo leuk. En over haar juf is ze ook heel erg te spreken. Ik ga maandag eens even kijken in de klas. Als ik toch weer op school ben. Want dan zullen we eens zien hoe de bieb er bij staat. In de vakantie is de container aangekomen. Als het goed is staan maandag de dozen met boeken ook op de Dividivi-school. Ik ben heel benieuwd wat er allemaal in zit!

Theo heeft de ramen van het appartement schoongemaakt. Het had wel iets preciezer gekund. Scheelt dat de directrice van de huishoudschool toevallig niet in het appartement zit. Ik schat in dat Wim en broer niet vallen over de zandkorrels die nog in de hoeken plakken van de shutters. Maar Theo is wel gewaarschuwd dat het de volgende keer netter moet...

Geen opmerkingen: