zondag 19 augustus 2012

Het is wel zondag...

Bijna tijd om naar bed te gaan, zegt Arjan: Mama, u moet nog wel even mijn boeken kaften. Grrr. Nooit meer aan gedacht. Hadden we natuurlijk vrijdag of zaterdag al moeten doen. Gelukkig hebben ze niet alle boeken in één keer meegekregen. Dus het was nog te overzien. Met vereende krachten, dat wil zeggen: Ard en ik, hebben we de kaften erom geslingerd. Theo en Arjan hebben een beetje papier geknipt, 10 minuten gezocht naar de etiketten (en toen nog niet gevonden). Hoe dat later moet als ze gaan studeren? Of kaft je dan geen boeken meer? Tot nog toe, en dit is het vijfde jaar van Theo op het voortgezet onderwijs, heeft-ie nog nooit zelf zijn boeken gekaft. Is ook mijn eigen schuld, natuurlijk. Maar ze zijn zo ontzettend klungelig met zulke dingen, dat ik het liever zelf doe. Tot behoud van de boeken...

Vanmorgen in de kerk heeft Ruben zich uitgeleefd op de piano. De kerk zat ook vol, maar je merkt ook dat het heerlijk zingt als er iemand met passie en talent begeleidt. Overigens had de dominee ook een heel mooie preek over de tekst dat we moeten rennen zoals de atleten in de renbaan. Hou het doel voor ogen (eeuwig leven) en zorg dat je geloof in heel je leven zit. Vergeet daarbij niet dat God al je zonden wil vergeven en dat je van genade mag leven. Dus niet dat je jezelf helemaal uit moet putten in de renbaan, bij wijze van spreken, maar vanuit de vergeving en de genade laten zien aan de mensen om je heen wat het belangrijkste is in je leven: Christus. Als illustraties kwamen onze eigen Churandy Martina en de judofoto's van de boys voorbij




Verder zal ik maar niks zeggen over hoe het tijdens het koffiedrinken gaat, toch Theo? Als wij in het zaaltje met iedereen bijkletsen, gaat de jeugd vast naar onze pick-up. 'De jeugd' dat is dan onze jeugd en een paar héél leuke meisjes. Langzamerhand wordt dat steeds gezelliger. Zo gezellig dat ze elkaar elke dag moeten spreken...Haha. Misschien dat Ard toevallig eens zijn fototoestel mee moet nemen naar de kerk.

Met Ellen heb ik alle berichtjes, mailtjes, e-cards enz. bekeken. Ze vond het heel erg leuk om zoveel digitale post te krijgen. Dus iedereen heel hartelijk bedankt! Vanmorgen heeft de dominee ook in de kerk gedankt voor haar verjaardag, een mooie gewoonte in onze gemeente.


Morgen mag ze op school trakteren. Ook een happening waar je buikpijn van kunt krijgen. Want wie moet je nou meenemen de klassen rond? Als je er 2 van de 16 uit mag kiezen, dan moet je er 14 teleurstellen. Tja. Ik ben benieuwd wie ze uiteindelijk kiest. Aangezien ik morgen toch op de Dividivi rondloop, zal ik het gauw weten.

Geen opmerkingen: