woensdag 1 augustus 2012

Positief...

Als je de laatste berichten leest, dan krijg je de indruk dat het hier een puinhoop is. Politiek gezien is het dat ook, maar je merkt er in het dagelijkse leven niks van.
Dus laten we positief zijn. Het is hier natuurlijk heerlijk! De zon schijnt elke dag, de lucht is zo blauw als je dat in Nederland bijna nooit ziet. De wolken die af en toe te zien zijn zijn zo wit. Oftewel: het klimaat is geweldig. Dat heeft voor ons wel meegespeeld om hier heen te gaan. Ik moet er niet aan denken om de helft van het jaar in regen, kou en sneeuw te zitten... Nee, ik denk dat we straks op de nieuwe aarde wel dit soort klimaat hebben. Nou ja, ongeveer. Misschien ietsje koeler, zodat het zweet niet doorlopend tussen je haren door druipt. Tot vorig jaar wist ik niet dat je zo zweet op je hoofd! Het scheelt natuurlijk wel of je, zoals Ard, bijna geen haar hebt of een dikke bos, zoals ik. Da's iets warmer.
Thijs mocht vanmorgen met Roël mee kanoën. Hier in de baai. Ze waren erg enthousiast, die mannetjes. Ard was met Theo en Arjan naar Wouter en Vera om te helpen met kasten verhuizen. Ook zo'n heerlijk werkje in deze warmte! Maar het is allemaal gelukt. Daarna zijn ze nog een poosje naar de Ferry gegaan om te klimmen, te zwemmen en te snorkelen.
Ondertussen hadden Ellen en ik hier een sopje door de kamer gehaald, boodschappen gedaan, gestreken: Ellen heeft haar eerste werkstukken gestreken. En cake gebakken. Daar doen we zometeen nog even lekker frosting op en dan hebben we iets lekkers voor bij de Bijbelstudie.
Vanmiddag zijn ze nog met iedereen naar onze baai geweest. Alleen ben ik thuis gebleven. Er moet toch iemand eten koken... :)
Kon ik mooi nog even checken hoe het met onze Schotte ging. Kreeg ik nog een mail van mijn moeder, een skype-bericht van Ard zijn vader. Zijn we weer van alle kanten op de hoogte.
Overigens weigert Schotte om naar de Gouverneur te gaan. Hij zegt dat er nog wel wat te regelen valt. Maar dit is hopen tegen beter weten in. Het woord 'staatsgreep' is al gevallen. Zo'n vaart loopt het nog niet. Toch is het tegen de wet wat hij nu doet. Dat kan hem straks zijn vrijheid nog gaan kosten. Iedereen is zo afwachtend, hier. "We zien het nog een dag of 2 aan", wordt er dan gezegd! Onbegrijpelijk.
Wie er dan ook gaat regeren, binnenkort, bezuinigd zal er moeten worden. Dat staat als een paal boven water. Aangezien dat in Nederland ook moet zitten we met elkaar in hetzelfde schuitje. Zolang we nog brood hebben met beleg... en de zon schijnt...

Geen opmerkingen: